Beter de warmte kunnen verdragen door .... ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Beter de warmte kunnen verdragen door .... ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 15:06

Hoi,

In duitsland wordt aan (oudere ) paarden vaak meidoorn gegeven. dit om de "Kreislauf" te verbeteren. dus meer doorbloeding. Met name bij weersomslagen.
Heeft iemand daar ervaring mee ?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:48

Kom ik toevallig op dit topic en zie dat het al een paar dagen oud is... :')
Bij mij is de meidoorn '' self-service '' voor de paarden :D Heb hier op een stuk land zo'n 10 struiken / bomen staan...verrekte dingen vind ik het, maar de paarden smullen er regelmatig van en ik heb ooit ook gelezen dat het goed is voor de bloedsomloop...dus lekker laten staan die handel :Y)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 17:57

Ja, paarden vinden meidoorn vaak lekker idd, vooral de jonge blaadjes. Maar kennelijk is het in nederland ( en België ;) ) niet zo bekend als geneeskrachtig kruid voor paarden ?!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:42

Klopt, denk dat je het hier in belgie ook enkel in die bio-winkeltjes kan vinden, voor mensen dan :)
Of via internet te bestellen uiteraard. Bekendheid in de paardenwereld in be of nl heeft het weinig inderdaad. Ben het destijds ook maar gaan opzoeken omdat die dingen gewoon in de wei groeiden en ik wou toch weten of ik ze er met een gerust gemoed kon van laten snoepen :9