Dik spronggewricht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muisssx

Berichten: 153
Geregistreerd: 03-06-13
Woonplaats: Zevenhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 07:35

Tymone schreef:
Muisssx schreef:
Hee dit lijkt heel erg op wat mijn paard twee jaar geleden heeft gehad kwa uiterlijk, alleen bij ons bleek het een klinische ontsteking te zijn in het gewricht. Met antibiotica moesten we toen aan de slag maar het vocht trok hiermee wel weg maar wanneer de kuur af was kwam het drie keer zo heftig terug. Ik merk dat jij het vocht er ook niet uithoudt misschien zou je equisine kunnen proberen ,dit heeft mijn paard enorm geholpen en het vocht is nooit meer terug gekeerd, veel sterkte en succes!



Sorry beetje late reactie. Maar wat is Equisine precies en waar kun je het krijgen? DA?


Het is een vocht afdrijver en werkt tevens ook ontstekings remmend/stoppend, en je kunt het via de website zo bestellen. De meeste dierenartsen hebben het namelijk jammer genoeg niet...

knollentuin
Berichten: 10401
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Dik spronggewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:52

Goed dat het pak werkt!
Mijn paard heefr einschuss gehad en als gevokg hiervan nog redelijk dik been, ik had hidez een berichtje gestuurd maar er nog geen reactie op gekregen, ik ga ze maar ns bellen denk ik als ik dit zie

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Re: Dik spronggewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:29

Ze waren op vakantie Knollentuin, dat zal vast de reden zijn! Ben benieuwd wat het pak blijft doen op de dikke sprong!

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 09:39

knollentuin schreef:
Goed dat het pak werkt!
Mijn paard heefr einschuss gehad en als gevokg hiervan nog redelijk dik been, ik had hidez een berichtje gestuurd maar er nog geen reactie op gekregen, ik ga ze maar ns bellen denk ik als ik dit zie



Ik zou zeker bellen. Ze hebben eerder een paard met einschuss gehad en dat been was in 5 weken 7cm dunner geworden.

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dik spronggewricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 07:10

Hier is goed nieuws te melden. Yori staat alweer een week of 7 thuis en ik ben nu 3,5 week met hem aan de hand aan het stappen. Daarnaast heeft hij een mega stal voor hem alleen 40m2. In deze stal heeft hij dus ook ruimte om een beetje gek te doen.

Het stappen is bedoelt om het bot te irriteren zodat er extra bot aangemaakt gaat worden.

Gisteren kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen. Over het algemeen is hij met stappen er braaf, uiteraard dribbelt hij wel eens aan het touw, maar wat wil je als je al ruim 3 mnd op stal staat.

We hebben gisteren dan ook een stukje (meter of 20) rechtuit gedraafd op de harde bodem. En, wat denk je? Hij is hartstikke zuiver.... De komende weken zal ik het stappen braaf voortzetten en proberen om in oktober de trailer training te starten.

Zodra hij op de trailer kan gaan we een controle foto maken.

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 07:19

Voor het vocht daar afgevoerd is ben je wel poos verder. Succes met revalideren

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:40

TS: wat fijn dat het bij jou allemaal de goede kant op gaat!

Is het gewricht nog dik?



Mijn pony heeft maanden met een dikke sprong gelopen. Nouja sprong is niet helemaal juiste term, het was meer de hak; gewricht zelf was 'normaal'.
Echter liep en loopt hij 100% zuiver en heeft dit ook altijd gedaan. Het was vooral dikker na dagen dat hij gewoon in de wei stond, als ik met hem ging wandelen of fietsen (2 jarige) dan was het weg en de dag erna aanzienlijk minder.

Ik naar de DA, foto's gemaakt, allemaal super netjes. Maar als ik dit zo hoor, zoveel foto's hebben ze niet gemaakt, wat als we iets gemist hebben....

Maja mijne is nooit kreupel geweest en ondertussen zie ik eigenlijk weinig verschil meer tussen de hakken dus dan is het ondertussen zelf genezen..... Het is wel ruim een jaar geleden al, en heeft zeker wel zo'n 8 maanden geduurd.

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 09:45

Toydoll schreef:
TS: wat fijn dat het bij jou allemaal de goede kant op gaat!

Is het gewricht nog dik?



Mijn pony heeft maanden met een dikke sprong gelopen. Nouja sprong is niet helemaal juiste term, het was meer de hak; gewricht zelf was 'normaal'.
Echter liep en loopt hij 100% zuiver en heeft dit ook altijd gedaan. Het was vooral dikker na dagen dat hij gewoon in de wei stond, als ik met hem ging wandelen of fietsen (2 jarige) dan was het weg en de dag erna aanzienlijk minder.

Ik naar de DA, foto's gemaakt, allemaal super netjes. Maar als ik dit zo hoor, zoveel foto's hebben ze niet gemaakt, wat als we iets gemist hebben....

Maja mijne is nooit kreupel geweest en ondertussen zie ik eigenlijk weinig verschil meer tussen de hakken dus dan is het ondertussen zelf genezen..... Het is wel ruim een jaar geleden al, en heeft zeker wel zo'n 8 maanden geduurd.


Sprong is nog ongeveer 5cm gevuld met vocht. Er is al 2,5cm af. Maar idd ik kan wel een trouwalbum vullen met al die foto's.

Hij mag nog niet in de wei etc. dus we doen het nog rustig aan.

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 20:06

Gisteren is hij voor het eerst een minuut of 20 in de paddock geweest. Wat vond ik dat spannend, dat hij gek zou gaan doen was een feit, maar blijft het sprong ook rustig. Het antwoord is yep. Been is qua dikte niks verandert. Het is nog 4cm te dik, hij loopt niet meer kreupel en ik krijg er steeds meer vertrouwen in.

17-10 gaan we beginnen met trailer training. Hopelijk kunnen we na een aantal sessies veilig naar de da voor een controle foto.

knollentuin
Berichten: 10401
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Dik spronggewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:24

Die van mij staat nu in de hidez kousen, ben benieuwdAfbeelding

Muga

Berichten: 2085
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Dik spronggewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:24

Hoe gaat het met het pak?

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 12:55

knollentuin schreef:
Die van mij staat nu in de hidez kousen, ben benieuwd[ [url=m/BMte3B.jpg]Afbeelding[/url] ]



Sinds wanneer heb je ze? Ben heel benieuwd wat je er van vindt.

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 12:56

Muga schreef:
Hoe gaat het met het pak?


Ja gaat goed. Heeft hem een week niet opgehad omdat 1 naadje begon los te laten, maar het been is niet dikker geworden. Ben dus hoopvol.

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 13:58

knollentuin schreef:
Die van mij staat nu in de hidez kousen, ben benieuwd[ [url=m/BMte3B.jpg]Afbeelding[/url] ]



hoe gaat het met de kousen?

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dik spronggewricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 14:02

Hier gaat het super. Het gewricht is nog voor 2,5cm gevuld met vocht. Gisteren is hij voor het eerst de wei in geweest. Oh wat een blij ei was het.... Als het gewricht niet opnieuw oploopt gaan we even verder zonder pak. Dit omdat hij dan terug geplaatst wordt in het koppel en de trailertraining medio oktober zal starten. Als hij braaf de trailer op gaat dan kan hij terug naar zijn eigen stal. Hij staat nu nog ter revalidatie terug in de opfok waar hij ook geboren is.

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 12:44

Het gaat super goed met mijn paard. Hij staat al weer een tijdje in het koppel en we zijn begonnen aan de trailer training. Hij heeft nu 4 sessies gehad en gaat er nu braaf op, van de week gaan we beginnen met het sluiten van de stang. We doen alles in alle rust omdat hij een trailer trauma heeft en ik hem niet over de zeik wil hebben of wederom een dik been of erger.

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 11:44

Even een kleine update. Het trainen met de trailer gaat echt super goed. Het is jammer dat ik het filmpje hier niet geupload krijg :(. Hij staat er nu dus in, met de stang er achter en de klep dicht.

Maandag gaan we voor het eerst een stukje rijden. Vind het zelf nog steeds spannend, maar wordt super goed begeleid. Als het rijden maandag goed gaat kan hij eindelijk terug naar zijn eigen stal en dat gaan we dan op de dinsdag doen.

Hopelijk een mooi kerstcadeau dus!

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 16:23

Afbeelding
Hij doet het echt top

knollentuin
Berichten: 10401
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Dik spronggewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 16:29

Fijn!

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 18:25

Even een kleine update over Yori.

Het sprong is nu nog 1cm dikker dan het andere. Zit zal wel altijd zo blijven. voor de rest is hij loep zuiver en loopt hij sinds een week onder het zadel.

voor alsnog wijst niks erop dat een succesvolle toekomst met mooie ritten door het been niet mogelijke zouden kunnen zijn.

Hij beweegt beter dan ik ooit had durven dromen. Wat ben ik blij dat hij de kans heeft gekregen om te herstellen. Het is een lange weg geweest, maar oh wat ben ik trots en blij.

Op onderstaande is hij voor de 2de keer onder het zadel.


Afbeelding

knollentuin
Berichten: 10401
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Dik spronggewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:48

Oh super! Met die van mij gaat het ook goed, heb de kousen nog maar zeer incidenteel aan.
Ook heb ik wwn paar x lymfe drainage massage laten doen, alles wat helpt is welkom.
Die van mij houdt ook een wat dikker been aan de ene kant en een gal aan de andere kant door de overbelasting, maar na t rijden. Is alles weer dun.
Wordt t been van de jouwe na het rijden ook weer dun?

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dik spronggewricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 09:35

@knollentuin, tot op heden geen enkele verandering voor of na het rijden. Het gewicht is 1 cm dikker dan het andere, waarschijnlijk door extra bot / kapsel.