ik zit met een gigantisch probleem.
Mijn fjord staat 24/7 buiten, waardoor hij nu klaar is om van een berg te rollen. In het totaal heb ik hier 33hectare verspreid liggen wat is opgedeeld in kleinere delen.
momenteel staan ze al een maand of 2 met 7 op een halve hectare en dat is dan ook leeg gegeten.
Het idee was om Djarne vooraan te houden en een paar uur per dag op het gras te laten, maar meneer is een echte houdini en weet zich overal tussendoor te wurmen waardoor ik hem telkens op het gras aantref wanneer hij daar niet mag staan.
het stukje paddock is 100m lang en een meter of 15 breed, en 3/4e omringt met een beek (1m diep, 1,5/2m breed). Het stuk waar de paarden naar elkaar kunnen is met een hek en draden afgesloten.
Even een slechte foto, maar zo kunnen jullie zich toch een beeld werpen.

Nu, omdat dit gewoon echt niet meer gaat op deze manier was ik verschillende opties aan het overlopen. Vele riepen al naar mij dat ik hem maar binnen moest houden en een paar uur per dag op het gras moest laten, maar als dat de allerlaatste oplossing zou zijn, zou ik het nog niet doen. Djarne wordt gewoon depressief als hij hele dagen in een stal moet staan en maar een uur of 3 buiten mag lopen én hij breekt nog eens het hele kot af om toch maar buiten te kunnen. (zijn stal staat in de garage, en de auto's hebben helaas ook al afgezien).
Daarna dacht ik aan een graasmasker, maar kan hij hier nog mee eten? Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij vb. een hele dag niet eet en dan 's nachts wel. Lijkt me niet goed voor de darmflora als deze een dag lang stil liggen?
En hoe zit dit in kudde? Kan hij zich nog "verdedigen" tov de anderen? Hij staat niet hoog in de rangorde.
ik hoop dat jullie mij goede raad kunnen geven!
. 
Drinken is ook geen probleem, mits de waterbak groot genoeg is en vaak zie je de paarden ook gewoon kroelen met andere paarden. Ik denk dat een masker zeker een uitkomst kan bieden
Maar dat dacht ik dus ook dat het op deze manier niet ging lukken en een graasmasker wel moest..
heb een mail gestuurd naar de paardendrogist, zou 'm graag een weekje willen testen