langdurig kreupel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zdqf

langdurig kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 18:27

hoi allemaal,

ik zit met een probleem, ik geef even mijn uitleg over wat er allemaal gebeurd is :)

mijn paard zyann, is sinds november beginnen manken.
door een osteopaat te laten komen hebben wij een tumor gevonden, die we ook hebben laten weghalen.
maar hij staat nog steeds mank, nu van januari tot nu laat ik hem om de twee a drie weken behandelen omdat ik het hem zo aangenaam mogelijk wil maken.
hij is zeker en vast verbeterd maar het is nog niet ditje datje.
nu vermoed de osteopaat dat hij een bekkenbreuk ofzo iets gehad heeft.

in de winter staan mijn paarden 's nachts op stal en overdag op het land, maar omdat ik merk dat zyann heel kreupel uit zijn stal komt na een nachtje rust ben ik dit jaar vrij snel overgegaan op 24/7 weidegang en dit werpt zijn vruchten zeker en vast af.

nu mijn probleem is, ik heb nog een ander paard staan ( al mijn paarden staan samen ) en deze gaat door de omheining als er iets wordt afgespannen... wij hebben een houte omheining en schokdraad, maar dit doet haar dus niets ... ( een fries met veel manen en behang ) met als gevolg dat mijn gehele weide kaal is .. ik heb niet de optie om haar op stal te zetten en de rest buiten want dan breekt ze de stal af ...

heeft er iemand tips zodat ik mijn weide kan splitsen zodat het gras tog kan groeien , en mijn friese dame niet doorbreekt?
iemand heeft me aangeraden om een inox bandje rond haar been te doen zodat ze de schokken beter zou voelen, maar is dit niet een beetje wreed ?

Gulpje

Re: langdurig kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:50

Heb je er al wel eens een normale dierenarts bij gehaald en weet je wat de precieze oorzaak van het kreupelen is?

zdqf

Re: langdurig kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 16:03

gulpje , er zijn meerdere dierenartsen geweest er zijn twee osteopaten geweest en hij is ook in een kliniek geweest. er zijn geen foto's genomen maar men denkt eerder aan een bekkebreuk

xSari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 13:00

Heb je 1 schrikdraadje gespannen of meerdere boven elkaar? Want dat kan nog helpen. Je kan ook de schrikdraadbatterij, of hoe je dat ook noemt, op een hogere stand zetten. Misschien heb je dat al gedaan, dat weet ik niet maar een inox bandje lijkt me niet echt je van het.