Pony met diarree

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janneke798

Pony met diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 16:38

Hoi allemaal,

Rebecca (mini Appaloosa) staat sinds 2 maanden op een nieuw plekje. Ze staat in de bak met een fries, alleen heeft ze nu 2,5 week ofzo erg last van diarree... Misschien komt dit door ander voer (ze krijgt alleen hooi) maar duurt dat wennen echt zo lang? Ze eet alles wat ze maar kan vinden. Soms zijn er ook een paar grassprietjes tussen het zand en die eet ze ook op. Dus het kan ook zijn dat ze last heeft van zand in de buik. Grassprietjes eten is niet omdat ze niet genoeg eten krijgt hoor, ze heeft 24/7 een bak vol met hooi. Ze heeft laatst nog een wormenkuur gehad dus het zijn geen wormen.

Heeft iemand tips hoe ik dit op kan lossen en wat het probleem zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Pony met diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:40

jaa is waarschijnlijk van het zand. ik geef mijn shet eens per maand een week zandkuur. en laten grazen half uurtje per dag vers gras is ook goed voor ze

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:43

Meneer moet hier ook altijd een dag of 10 wennen aan nieuw hooi. Wie mag zijn staart weer uitkammen. :r :roll:

janneke798

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 16:48

MarlindeRooz schreef:
Meneer moet hier ook altijd een dag of 10 wennen aan nieuw hooi. Wie mag zijn staart weer uitkammen. :r :roll:

Jaa maar Rebecca staat er al 2 maanden, dan moet dat toch al over zijn?

LidyK97 schreef:
jaa is waarschijnlijk van het zand. ik geef mijn shet eens per maand een week zandkuur. en laten grazen half uurtje per dag vers gras is ook goed voor ze

Oke dankjewel! :)

janneke798

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 16:55

Meerdere tips ed zijn altijd welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:32

YRT --> MD

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:39

Misschien is bietenpulp of speedibeet bijvoeren een mogelijkheid? Dat is goed voor de darmen en heeft een probiotische werking in de dikke darm (pectine).

janneke798

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 18:50

Ik denk dat we haar maar op een kale weide gaan zetten. Deze moeten we dan nog wel kaal maken maar dan gaan we even grasmaaien en er eerst een ander paard neerzetten. Anders wordt ze te dik. Eerder toen ze op de wei stond had ze hier namelijk geen last van