Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wieke schreef:Ik zit helaas in het noorden, dus dat is wel erg ver weg voor Tresemiek Picavet...
Hij staat sinds eind december 2014 op deze stal. De vorige stal was zomers 24/7 in de wei (geen hooi bijgevoerd omdat er altijd meer dan genoeg gras was.
's winters in de zand paddock met hooinetten hooivoordroog en 's nachts op stal met dikke bult hooi/voordroog en een hooinet met stro zodat er altijd wat te knabbelen was.
Qua beweging evenveel als nu, 1 a 2 keer pw naar het bos en verder wat omprutsen.
Hij krijgt nu sinds een paar weken Vitalbix daily complete. 300 gram per dag (voor lichte beweging) en wat meer als ik een dag het bos in ga.
Ze hebben op de nieuwe stal onbeperkt voordroog. De meeste pakken zijn even droog als hooi en mooi grof en af en toe een pak wat iets minder grof is.
Het gras zal denk ik Engels raaigras zijn? Ze krijgen het dmv van strookbegrazing.
Zijn mest ziet er prima uit, nooit slap of heel hard. Alleen als ze weer een nieuw stuk wei op gaan en een paar dagen zonder hooi staan is het iets slapper, maar dat komt door het vele vocht in het gras lijkt mij..
De test met mest e water ga ik morgen mee beginnen! Ben ook op zoek naar psylliumvezels om zand uit zijn darmen te halen.
Hij is overigens ontzettend energiek als ik het bos in ga, wil alleen maar snel sneller snelst en kan prima een paar uur weg zonder dat hij moe wordt. Alleen naast het rijden is hij zo rustig, wat ik niet van hem gewend ben, zeker niet vergeleken met zijn arabierengedrag wat hij vaak liet zien.
Is het handig de nier en lever funcies mee te laten testen? Die heb ik namelijk al een paar keer in het topic voorbij zien komen.
Thanks voor jullie hulp!
Wieke schreef:SandraVerl schreef:In het noorden van België? Ik woon in Limburg en Tresemiek heeft 1 keer per week consultatie bij Equitom. Als ze tot daar komt, zal ze wel tot bij jou geraken ook, hoop ik.
Nee van Nederland...
Arabesk schreef:Yup I know, hier eentje die in een privéweilandje staat met meters hoog gras, onbeperkt hooi en bietenpulp, maar het wil niet erg. Uit bloedonderzoek bleek wel 'iets met de lever', maar ja wat......??