[size=9]ik heb de zoekfunctie meerdere keren gebruikt maar heb nog geen duidelijk antwoord op mijn vraag /size]
Ik heb een kleine (85 cm) shetlandermerrie die voor de kar loopt. Haar veulen van nu 10 maanden zijn we ongeveer 2 maanden al aan het afspenen. Hij staat naast haar.
Nou ben ik met Roos (merrie) aan het mennen en wil ik toch weer een beetje opbouwen. Ik merk dat ze wat schraal blijft, ondanks haar kleine hangbuikje nog van de zwangerschap. Je kan haar ribben goed voelen, maar nog niet zien.
Nu wil ik haar dus wat bijvoeren. Ze heeft onbeperkt hooi en we proberen haar elke dag 3 uur minstens op het gras te zetten. Dit lukt niet altijd.
Ik heb me wat zitten verdiepen en ben ook al advies gaan vragen bij BB. De drie opties die ik overhou is:
- subli ponybrok
- speedibeet (bietenpulp)
- haver- en suikervij muesli
Ze wordt om de 3 maanden ontwormt en staat ongeveer 3x per week voor de kar. Er wordt ook nog 2x per week een klein rondje met haar gewandeld door de verzorgster.
De helft van de tijd ben ik bij mijn vader en dan voert mijn moeder die fulltime lesgeeft, dus die heeft ook niet alle tijd. Roos heeft energie genoeg, ze hoeft niet veel drukker te worden.
Wat lijkt jullie het best?