Mijn paard heeft vorige zomer een virus opgelopen en heeft daaraan een chronische hoest/stofallergie overgehouden. Hij heeft tot 3x toe antibiotica ervoor gehad en we hebben een endoscopie laten maken. Uit de endoscopie is gebleken dat hij een vrij smalle luchtpijp heeft, maar verder zag alles er normaal uit. Van de DA moest ik de omgeving zo stofvrij mogelijk houden en hem zoveel mogelijk buiten zetten. Hier hou ik me dan ook erg goed aan en zijn hoeste is al heel wat vermindert.
Helaas komt het seizoen van de droge en stoffige rijbakken eraan.. Gisteren tijdens de clubtraining ben ik halverwege moeten stoppen omdat mijn paard continu moest hoesten.
Nu las ik vandaag in een Facebook groep ook iets van iemand die een oplossing zocht voor haar paard met stofallergie. Veel mensen raadden haar Fenegriek aan en waren hier heel positief over.
Nu ben ik benieuwd wat de ervaring hiermee zijn op Bokt. Helpt het daadwerkelijk zo goed? En kan je het dan in een winkel kopen of moet je het bestellen?
Alvast bedankt!
, maar over de stofallergie........en jouw paard heeft de smalle luchtpijp er ook nog eens bij en dat gaat mogelijk lastig worden als de stofallergie erger wordt..........
) merrie de Cronotus van Phytovet gegeven...helpt ook goed, maar wel een stuk prijziger dus als de fenegriek