Wond en doorrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sara_4027

Wond en doorrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 20:50

Ik zag vorige week dat het paard waar ik redelijk vaak op rijd een wond had op haar borst tussen haar voorbenen. Er miste zeg maar een hap uit. En het bloedde nog.
Had toen verteld aan de eigenaar. en had uiteindelijk toch nog gereden. na het rijden de wond uitgespoeld met schoon water en het bloed beetje proberen weg te vegen met een zachte doek naar mijn idee bloeden het na het rijden veel erger.
Maar nu vraag ik me af. Had ik eigenlijk wel moeten doorrijden?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:54

ligt aan hoe groot die wond nou eigenlijk is.

Mijn mening?

kijk als een dier een klein schaafplekje heeft kun je er prima nog op,maar bij een flinke wond...
nee natuurlijk niet! Dan hoort het verzorgd te worden en even rustig aan doen tot het genezen is :j

mijntje92

Re: Wond en doorrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:58

Ja hangt er idd van af hoe groot de wond is.. Als het nog een beetje bloedt zou ik zelf het rijden even laten, maar ja echt heel erg is het niet. Dat het meer gaat bloeden na het rijden is niet raar, door de beweging gaat het bloed harder stromen.

Volgende keer misschien even voor het rijden de wond uitspoelen en bekijken en de eigenaar vragen wat je het beste kunt doen.