Sliding maken, Dik been, Koelen & Stappen... maar hoe lang?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SG1985

Sliding maken, Dik been, Koelen & Stappen... maar hoe lang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 09:06

Precies een week geleden stond mijn merrie met een dikke kogel/
Ze heeft een sliding gemaakt aan de longeerlijn (in volle galop op haar achterkant).

Ik heb de opvolgende dagen rustig aan gedaan (koelen en stappen), maar zaterdag stond ze met een dik spronggewricht, loeiend heet. Ze liep er niet kreupel op, maar toch (uiteraard) een dierenarts laten komen.

Die adviseerde mij 7-14 dagen stappen. Inmiddels ziet het been er super uit!! Helemaal slank, niet meer heet (bijna normale temperatuur). Ik stap 2-3x per dag 15 min aan de hand (en ze mag wel het land al op, omdat ze niet gek doet).

De dierenarts belde ik, waarbij ik zei: ik wil graag t/m zondag stappen aan de hand, en dan onder het zadel netjes stappen opbouwen. Hij vond dat een goed plan.... maarja, het blijft een beetje op gevoel.

Of zal ik haar toch nog langer geven... welke stelregels houden jullie aan? Beetje onderbuik gevoel?
Ben benieuwd naar de ervaringen... gezien dit de eerste keer is dat ik zoiets meemaak :D

mala26

Re: Sliding maken, Dik been, Koelen & Stappen... maar hoe lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:26

Ik ben met dit soort dingen altijd heel voorzichtig, misschien té hoor maar als de DA zegt 14 dagen dan plak ik er nog een week extra aan.. Gewoon voor de zekerheid. En het maakt toch niet uit of je nu 14 dagen stapt of 21 (aan de hand)
Succes ermee iig!

_Mellanie

Re: Sliding maken, Dik been, Koelen & Stappen... maar hoe lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 06:10

Weet je zeker dat er niet meer aan de hand is ? als hier iets dik en loeiend heet weet ik dat het weer iets is mis is (pees band kapot)

Ik zou er voor kiezen als ik jou dan was lange rechte stukken te stappen. en niet teveel bakwerk eerst