sleuteltje ingeslikt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

G_Connemara

sleuteltje ingeslikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 19:14

Hallo bokkers,
Vandaag moest ik in een haast gaan en had een klein sleuteltje van niet groter dan 5cm in mijn hand met de wortel erin, tussendoor deed ik nog van alles en dacht er niet bij na om mijn sleutel weg te doen, toen heb ik mijn pony de wortel gegeven en daarna was ik mijn sleutel kwijt, het kan zijn dat ik deze perongelijk misschien tussendoor ergens heb laten vallen of dat mijn pony deze heeft ingeslikt. :(
aangezien het nu tweede pinksterdag is is er geen dierenarts echt open alleen tijdens spoed, ik hoop dat jullie me kunnen helpen aangezien ik me toch zorgen maak dus zouden jullie de dierenarts erbij halen of met spoed bellen of het even aanzien en kijken of ze raar gaat doen?

alvast bedankt voor de antwoorden

heidy_wilco

Re: sleuteltje ingeslikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:16

Hoe lang is dit geleden?

Ik zou wel even naar de dierenarts bellen en met hem overleggen. Hou je pony wel in de gaten, als hij zich anders gaat gedragen dan zou ik dat wel gelijk melden. En ondertussen verder zoeken naar je sleutels.

G_Connemara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 19:19

heidy_wilco schreef:
Hoe lang is dit geleden?

Ik zou wel even naar de dierenarts bellen en met hem overleggen. Hou je pony wel in de gaten, als hij zich anders gaat gedragen dan zou ik dat wel gelijk melden. En ondertussen verder zoeken naar je sleutels.

Ik ben nu net naar huis gegaan dus het was zo een half uurtje geleden het sleuteltje is ook zo klein ik kon hem ook echt nergens vinden had alles al overhoop gehaald, voerbakjes en in haar mond gekeken mijn broekzakken. Het probleem is dat ik de dierenarts nu alleen met spoed mag bellen ik weet niet of dit dan wel spoed is of dat ik even tot morgenochtend moet wachten en dan beter kan bellenn

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:20

Komt er wel weer uit gok ik...
Ik zou hier de da niet voor bellen

G_Connemara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 19:47

@Billy ja ik hoop het ook, ik maak me nu toch wel ergens zorgen over omdat je niet echt op internet hierover wat kan vinden.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:49

Als het zonder problemen naar binnen kan, kan het er ook zonder problemen weer uit. Het wordt alleen maar wijder daar beneden ;).
Niet te druk om maken, het gebeurt vaak genoeg dat peuters iets inslikken wat niet handig is, komt er altijd weer gewoon uit.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:50

ik zou mijn paard dan nooit a een halfuurtje alleen laten... hou hem lekker enkele uren in het oog en als ie raar/ander gaat doen onmiddellijk DA ellen. sleuteltjes kunnen scherp zijn en als ze verkeerd terecht komen veel schade aanrichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:52

Paarden eten hier vanalles zeg. Ik las net ook al iets over een pin van een borstel en nu weer een sleuteltje..... :')

G_Connemara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 19:53

@sofy ja dat klopt bedankt voor je antwoord voel ik me nu toch al iets beter erover, meteen schuldgevoelens en de ergste gedachten die dan rond je hoofd spoken toch niet zo heel prettig ;(

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:56

Waarschijnlijk valt het allemaal reuze mee en mest hij het gewoon weer uit. De DA kan ook helemaal niets doen, gewoon kwestie van afwachten.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:58

Snap ik wel hoor, maar het komt echt wel goed. Als peuters ingeslikte paperclips, punaises en spijkers gewoon weer uit kunnen poepen, kan jouw pony zo'n sleuteltje echt wel aan ;).

G_Connemara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 20:01

oke nou nu ik de reacties gelezen heb voel ik me wel een stuk beter, ik ga morgen meteen kijken hoe ze zich dan weer voelt en of ze goed eet, komt mijn volgende vraag, hoelang zou het ongeveer duren tot ze het sleuteltje er uit mest?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:01

Had indd ook dat andere topic met pinnetje gezien. Mijn fjord heeft eens een boterhamzakje opgegeten met appel erin, is nooit wat gebeurd maar had indd ook die beelden in me hoofd. Komt er vamzelf uit

G_Connemara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 20:31

Heel erg bedankt voor de reacties voel me er toch een stuk beter over, ik zal morgen meteen kijken of ze goed heeft gemest en niet raar doet, als ik me er dan toch niet heel prettig bij voel bel ik gewoon de dierenarts. :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:33

Als er iets mis is kan morgen te laat zijn he! Heb je niet de mogelijkheid vanavond nog even langs re gaan?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:33

Paarden voelen heel goed met hun lippen.
Denk eerder dat als je pony het in zijn mond heeft gehad het nu ergens om de grond ligt.
En anders goed opletten als hij poept :')

Maar zorgen maken is niet nodig.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:36

Ik denk dat de kans echt vele malen groter is dat je je sleutel ergens tussendoor hebt laten vallen. Zou eerder gewoon nog wat beter zoeken. Als je pony er nu rustig bijstaat, lijkt mij er ook geen reden om de DA te bellen omdat ze 'misschien' een sleutel heeft doorgeslikt.

G_Connemara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 20:37

Zoe_97 schreef:
Als er iets mis is kan morgen te laat zijn he! Heb je niet de mogelijkheid vanavond nog even langs re gaan?

nee de stal gaat zo dicht... wel doet de boer zijn laatste ronde en kijkt of alles goed gaat met de paarden dus als hem dan iets opvalt zou die mij wel gaan bellen, zo is hij wel dus dat is ook wel een fijn idee.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:39

En stel dat ie het doorgeslikt heeft.....

Een vriendin van mij heeft ooit een blokbeugel(voor je tanden dus) ingeslikt.
Das behoorlijk groot en hoe ze dat voor elkaar gekregen heeft weet ik ook niet maar hij kwam er zonder problemen weer uit.

G_Connemara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 20:40

Elanor schreef:
Ik denk dat de kans echt vele malen groter is dat je je sleutel ergens tussendoor hebt laten vallen. Zou eerder gewoon nog wat beter zoeken. Als je pony er nu rustig bijstaat, lijkt mij er ook geen reden om de DA te bellen omdat ze 'misschien' een sleutel heeft doorgeslikt.

ja dat klopt het kan ook zijn dat het tussen de vlas is gevallen en de bakjes waar de sleutel ook misschien op kan liggen lag bovenop een open zak vlas dus misschien is het daar wel ingevallen, ik heb twee van die sleutels en aan eentje zit een supergrote sleutelhanger dat ik hem niet kwijtraak, pakte ik even snel gewoon dat sleuteltje zonder de sleutelhanger en ja hoor gaat meteen mis.

G_Connemara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 20:46

@NatasjavE aha wauw dat is wel een kunst, tjah als ik het sleuteltje gewoon had ingeslikt had ik me geen zorgen gemaakt maarja dan moet het weer bij je pony gebruiken en dat is dan natuurlijk een hele andere zaak :P

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:53

Kan me voorstellen dat je schrikt.......maar een sleuteltje is ook niet zo scherp.
Zou me dus ook niet te veel voorstellen.
Dénk zelfs dat de DA het zelfde advies zou geven als de meeste bokkers al gedaan hebben.
Rustig even afwachten dat er gemest is en blijf ondertussen wel alert of je de sleutel ergens anders vind of dat je pony zich anders dan anders gaat gedragen.

Marizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:14

Ik ben benieuwd hoe het afgelopen is, TS? heb je je sleutel terug gevonden? Het zij in de mest of elders? :P

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:27

die word uitgepoept of ligt ergens inde stal. poep in degaten houden en de stal goed doorkijken :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:33

Ik geloof er niks van dat de pony die opgegeten heeft, moet je nog je best voor doen om die samen met een wortel in de mond te krijgen :P

Zal vast wel ergens gevallen zijn :j