Quarter met kissing spines

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Armani2002

Quarter met kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 09:41

beste allemaal,

Ik richt me maar even op dit forum omdat ik heel graag wat meer informatie wil over paarden met kissing spines. Ik heb heel google al afgespeurd en veel gelezen maar misschien heb ik net wat meer aan persoonlijke verhalen. Ook heb ik hier al het eea over paarden met kissing spines gelezen maar niet echt het antwoord gekregen wat ik zoek. Ik heb een 12 jarige quarter waarbij 6 maanden gelezen kissing spines is vastgesteld aan 4 wervels net achter de schoft (dus waar ter hoogte waar ik ook zit als ruiter op het zadel). het paard staakte 1 kant op en soms ook niet maar voor de zekerheid toch maar na laten kijken en toen kwam er kissing spines uit. Ik ben begonnen met longeer werk. en mijn paard wekelijks laten kraken. na 2.5 maand mocht ik er voorzichtig weer op en dit ging super. Ik rijdt hem alleen nog maar recreatief ook al is reining niet uitgesloten maar ik wil dat gewoon niet meer voor me paardje. Hij doet alles voor je ook al heeft hij pijn en ik wil hem daar tegen beschermen. Nu viel me laatst op dat zijn rug weer vast zat. weer terug naar de dierenarts en hem weer laten kraken. En weer begonnen met longeer werk. Mijn gevoel zegt dat ik meer moet doen voor hem omdat dit niet werkt en hij niet echt aangeeft mee waar hij last van heeft. het is dat ik zelf zie dat zijn rug vast zit. Mijn vragen:

gebruiken er mensen voedings supplementen? Zo ja welke en heb je het gevoel dat het werkt.
Wie heeft zijn paard laten inspuiten? En heeft dit ook gewerkt
Wie heeft zijn paard hieraan laten opereren?

Alle info is welkom.