Ik ging vanmiddag naar mijn pony en ik ging hem halen uit de wei en hij leek wel drachtig!! Zo een ronde buik! En het is een ruin. Ze staan nu mss 3 weken weer op een volle wei. In de winter staat hij 12 uur op de wei maar er staat weinig gras dan. Toen hij 24/7 op de wei ging was de wei ook nog vrij kaal. Maar nu is de wei lekker bij gegroeit en kunnnen ze veel eten. Maar mijn vraag is wat het zou kunnen zijn. De DA komt volgende week voor de wormenkuur. (Teminsten als dat het is, mijn moeder zegt dat dat het is. Is een spuitje met vloeistof erin voor de wormen volgens mijn moeder. Die regelt dat soort dingen) maar kan het ook gas zijn?? Ik heb geen foto zal deze morgen maken. De buik was ook vrij hard. Maar hij had geen pijn. Hij laat duidelijk zijn pijn of ongemak zien. Nu deed hij niks. Het is geen koliek want hij had niet de intentie om te gaan liggen. Ik wacht het even af en anders kan ik DA nog altijd eerder laten komen.

alvast dank!
Grasbuik is niet erg. Kan zelfs al binnen een dag, maar als hij dan een nachtje binnen staat, is het de volgende ochtend al weer weg.