tinker met mok/rasp

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie101996

tinker met mok/rasp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 11:06

mijn verzorg tinker heeft chronische mok/rasp.
in de winter valt het mee en als dan het gras weer meer suikers bevat krijgt ze er weer last van. en ook zo dat in de knieholten het de huid open laat barsten alsware.. erg sneu!
je mag er ook niet aankomen want het is natuurlijk pijnlijk.

we hebben van alles al geprobeert voor zo ver mogelijk is want ze begint te bijten en trappen omdat het pijn doet als je er iets mee doet.

we hebben al mokzalf geprobeert, sebacil en betadineshampoo.... ook hebben we de voorbenen vorig jaar kaal geschorgen zodat we er beter bij kunnen maar niks lijkt te helpen...

iemand nog andere tips? helemaal weg lukt niet maar als de symptomen minder worden is voor haar al heel fijn!

8nnemiek

Re: tinker met mok/rasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:17

Heb je al eens geprobeerd om van binnenuit te behandelen, met bijvoorbeeld mokthee, en door geen krachtvoer en snoep meer te geven, en eventueel met een grasmasker op wei, of op een korte wei met onbeperkt grof hooi? Dat heeft hier goed gewerkt.
Zijn de benen ook dik met knobbels of plooien?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:19

Toch uit het gras proberen te houden. Of het heel erg beperken.
Enige wat ik zelf wel gebruik is klitwortellotion van de kruidvat. Maar alleen als er veel talg zit bij de knie en dat gaat irriteren.het weekt die talg los en werkt pijnstillend doordat er salicyl in zit.
Ik zie na 3 dagen gebruik al veel verschil
Als de huid echt kapot is denk ik dat het prikt, dan zou ik het niet doen.
Weet niet of je het middel al geprobeerd hebt?

kimmie101996

Re: tinker met mok/rasp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 11:30

nee dat heb ik nog niet geprobeerd..
dankje voor de tip!

ze staat op een pensionstal met een pensionbaas die niet zo makkelijk is met je eigen ideen.. dus overdag staat ze gewoon op het land alleen als ik met haar bezig ben niet. we hebben een paddock maar die word de hele dag gebruikt door pensionklanten dus kan haar ook niet zomaar daar neerzetten..
en op stal is niet fijn voor dr.
dus das lastig allemaal!!

kimmie101996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 11:32

8nnemiek schreef:
Heb je al eens geprobeerd om van binnenuit te behandelen, met bijvoorbeeld mokthee, en door geen krachtvoer en snoep meer te geven, en eventueel met een grasmasker op wei, of op een korte wei met onbeperkt grof hooi? Dat heeft hier goed gewerkt.
Zijn de benen ook dik met knobbels of plooien?

ze heeft alleen een of andere homeopatische pillen gehad. verder niks.
grasmasker is misschien een idee. ze is alleen een beetje aan het invallen dus ze moet ook weer wel goed eten :S
ze heeft geen dikke benen. het is echt in de knieholten een soort witte korst die schilfert en dan openbreekt.