Kreupelachtig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

just_amor

Kreupelachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 19:05

Sinds gister is mijn Haflinger "kreupelachtig" Echt kreupel loopt ze niet maar het is meer dat ze niet helemaal 100% zuiver loopt aan beide of een van de voorbenen. Welke dit is kan ik niet zien.
Het maakt niet uit of ze op het verharde of zachte, rechtdoor of op de volte loopt. Scherpe wendingen en gewoon lopen doet ze uit zichzelf op de weide. Het is wel beter in draf dan in stap te zien.

Nu heb ik dus mijn DA gebeld omdat ik echt heel erg vrees voor HB.
Volgens mij DA is het geen hoefbevangenheid maar denkt hij eerder aan een blein in de hoef.
Ik moet het een aantal dagen aanzien of het verslechterd of verbeterd. Verslechterd het dan bel ik terug.

Nu heb ik haar uit voorzorg terug in de paddock met stro en nat hooi gezet, omdat ik toch wel een beetje bang was voor HB. Maar in princiepe zou ze ook gewoon terug op de wei kunnen (staan er sinds 1.5 week 24/7 op dmv strookbegrazing).

Ik wil ook weer niet teveel gaan switchen van rantsoen, ze zijn net gewend aan het gras...

Laten staan of gewoon terug het land op?

Shirley

Re: Kreupelachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:07

Zou de hoefsmid bellen, die kan het je zo vertellen en je paard gelijk helpen als het een zweer is...

Dobel

Re: Kreupelachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:09

omdat je zegt dat ze sinds 1,5 week op de weide staan en de weide nu erg rijk is aan fructaan zou het best eens HB kunnen zijn, is de manenkam hard en hoe loopt je haf bochten?

just_amor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 19:19

Dobel schreef:
omdat je zegt dat ze sinds 1,5 week op de weide staan en de weide nu erg rijk is aan fructaan zou het best eens HB kunnen zijn, is de manenkam hard en hoe loopt je haf bochten?

Het op de wei staan is pas sinds 1.5 week 24/7 dus dit is al zo'n 2 maanden opgebouwd. Dus staat eigenlijk al een hele poos op de wei.

De manenkam is niet dikker dan anders, de hoeven niet warmer dan anders, ik voel geen harstlag in de kootholten en bochten is niet erger dan rechtdoor. Ze neemt zelf ook scherpe bochten als ze zich wil omdraaien, dus dat de hoeven over de grond draaien.