Cetirizine, Cyproheptadine, Spirulina of andere?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Cetirizine, Cyproheptadine, Spirulina of andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 16:03

Wie heeft waarmee ervaring? Bij paarden dan ..
Met welk middel, voor welke reden en wanneer merkte je verschil?
Had je het idee dat je paard last had van bijwerkingen (suf/sloom/darmproblemen/... ).

Nog mensen die iets anders geprobeerd hebben wat tegen een allergie zou moeten werken?

Ik heb wel wat topics gevonden maar niet zoveel reacties en al best oud, vraag me dus af hoe de laatste ontwikkelingen/ervaringen zijn op dat gebied :)

(het gaat over headshaking maar post het express niet in het topic omdat ik nieuwsgierig ben naar de middelen in het algemeen ;) ).

Zandro

Re: Cetirizine, Cyproheptadine, Spirulina of andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:10

en niet te vergeten glidkruid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:22

Kan je daar kort wat over uitleggen? Kan vanavond wel uitgebreid opzoeken ..

Voor nu zoek ik eigenlijk iets wat meteen verlichting geeft, vandaar de vraag naar ervaringen met de medicatie. Kruiden zijn leuk maar nooit zeker of het werkt en zit altijd een termijn op (zelfde geldt trouwens voor spirulina maar daarover denk ik om dat ter ondersteuning te gaan geven en wie weet is op termijn de medicatie dan niet meer nodig).

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 12:51

Bijenpollen kan je ook nog overwegen.

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 15:42

Wat ik weet is dat glidkruid (scutellaria) ook bij mensen gebruikt wordt voor de behandeling van hooikoorts.
Moet je maar eens op internet lezen. Wat ik begrijp uit wat ik gelezen heb is dat het redelijk snel werkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:09

Heb even wat zitten rondkijken naar glidkruid & bijenpollen maar denk dat ik het voorlopig maar even hou bij de "traditionele" middelen. Misschien dat ik, zoals gezegd, ook wel iets ter ondersteuning ga geven en dat dan misschien volgend jaar de pillen niet meer nodig zijn, maar voor nu zoek ik iets wat meteen werkt (als in: graag dezelfde dag nog ;) ).

Dus ervaringen met die medicatie bij paarden (of jezelf?) is nog steeds welkom .. Ondertussen ook vernomen dat (Des)Loratidine ook een optie is, dus ervaringen daarmee mogen ook :)