Help me!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xponylove

Help me!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 17:47

hoi,
Ik was bij mijn verzorgpony aan het rijden. Het ging niet lekker. Ze schraapte heel veel en ging vaak stil staan. Ook had ze de staart omhoog terweil ze net had gepoept. Ik ben gestopt met rijden want ik wist dat ze pijn had. Ik ging haar even lekker masseren. nog niet eens 5 minuten. ik deed haar de wei in en ze ging heel raar lopen. (je weet wel wanneer ze gaan rollen. met alle vier de benen krom om zich te laten vallen) Zo liep ze! Was echt super eng!default smiley :( :( Na ong. 7 minuten was het weer helemaal over maar ze had haar staart wel in de lucht. Wat zou het zijn en komt het door het masseren? En wat moet ik doen?

Groetjes inde

p.s ze rekte zich ook een paar keer uit. en haar eetlust is nog prima :+

san4nie

Re: Help me!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 17:49

Snel de eigenaar bellen of ophalen! Die kan kijken wat er aan de hand is en misschien wel de dierenarts bellen als dat nodig is.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 17:51

Hmm, kan er zo niet heel veel van zeggen, maar doen alsof ze wilt gaan liggen kan op koliek wijzen, haar staart de hele tijd omhoog doen kan ook een verstopping zijn... raar lopen kan ook nog hoefbevangen zijn,.. ennn misschien helemaal vergezocht, maar is ze toevalling niet drachtig?

Verder kunnen wij er op zo'n afstand niet heel veel mee, zijn er veranderingen in het eten of het weiland ofzo? Als je het niet vertrouwd gewoon de dierenarts bellen ;)

xponylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 17:54

san4nie schreef:
Snel de eigenaar bellen of ophalen! Die kan kijken wat er aan de hand is en misschien wel de dierenarts bellen als dat nodig is.

De eigenaar stond erbij en vond het ook vreselijk om aan te zien maar na die 7 minuten zei hij dat hij het even zou aankijken

xponylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 17:56

Ilse_123 schreef:
Hmm, kan er zo niet heel veel van zeggen, maar doen alsof ze wilt gaan liggen kan op koliek wijzen, haar staart de hele tijd omhoog doen kan ook een verstopping zijn... raar lopen kan ook nog hoefbevangen zijn,.. ennn misschien helemaal vergezocht, maar is ze toevalling niet drachtig?

Verder kunnen wij er op zo'n afstand niet heel veel mee, zijn er veranderingen in het eten of het weiland ofzo? Als je het niet vertrouwd gewoon de dierenarts bellen ;)

Het was denk ik geen koliek want hij ging niet rollen of schoppen tegen haar buik ofzo.
Hoefbevangen en drachtig ook niet want eerlijk gezegt is ze best wel een beetje aan de dunne kant.
(altijd al geweest hoor) en geen verandering, alleen ik heb haar gemasseerd en daarna deed ze zo heftig.