verbrande neus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

savieralover

verbrande neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 12:38

Hallo jongens :) ,

Dit jaar heeft de zon er jammer genoeg voor gezorgd dat mijn paard zijn neus verbrand is. Hij word nu wel dagelijks ingesmeerd met zonnebrand factor 30 en ik wil beginnen met aftersun smeren (is dit een goed idee of kan ik beter smeren met wat anders?) maar zou toch graag een iets betere oplossing hebben om dit te voorkomen. Nu zag ik wel van die UV werende neuskapjes maar die zijn punt 1 best duur en punt 2 dan moet mijn paard met een halster om op het land, iets wat ik liever niet heb. Echter ben ik bang dat hij van een volledig masker ook niet blij gaat worden. Zijn er nog andere alternatieve dan zonnebrand, een neusklepje of een kap? en zo nee moet zo'n neusklepje perse van uv werend materiaal gemaakt zijn of kan een ander stukje stof ook volstaan?

bedankt voor jullie tijd en antwoorden alvast!

en voor de modjes als dit verkeerd staat sorry!

Isabel_k

Re: verbrande neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:40

Ik weet niet of er een andere oplossing is, maar ik ben er wel bijna zeker van dat het wel UV-werend moet zijn. Ik denk dat het anders door de kleine gaatjes gaat. ( Als dat überhaupt kan :+ )

Ik weet niet hoe ver je paard staat, maar misschien helpt twee keer smeren per dag ook.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 12:46

probleem is dat hij 7,5 kilometer verder op staat en ik alles op de fiets moet doen en gewoon van half 9 tot 5 stage loop. Nu smeert een stalgenoot van mij het ook vaak wel in overdag maar toch lijkt het niet echt geweldig te werken.

dacht zelf dat een andere stof misschien kon aangezien ik ook niet verbrand waar ik bijvoorbeeld een t-shirt heb zitten :+

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:48

Dat is waar, maar in zo'n gaasje zitten vaak lucht gaatjes. Ik denk dat het dan door de gaatjes gaat omdat als je een shirt met kant aan hebt gaat de zon er ook doorheen. :+Maar pin mij er niet op vast, want ik heb geen paard met een witte neus.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:48

Ik gebruik voor mij zelf als ik verbrand ben pure komkommer, dat zou je misschien ook kunnen gebruiken? ipv al die andere cremetjes en dergelijke. Gewoon schijfjes komkommer er op uit smeren.

En tegen het zonnetje zou ik iets van zonwerend masker gebruiken

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 13:07

Cchanny schreef:
Ik gebruik voor mij zelf als ik verbrand ben pure komkommer, dat zou je misschien ook kunnen gebruiken? ipv al die andere cremetjes en dergelijke. Gewoon schijfjes komkommer er op uit smeren.

pureer jij ze dan van te voren? of hoe moet ik dat zien

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:09

savieralover schreef:
Cchanny schreef:

Nee dat niet, ik snij ze in schijfjes en smeer dan met het schijfje over mijn lichaam.
Je kan ze natuurlijk ook uit knijpen. en dan smeren met het vocht, want het is dat vocht dat verkoelend werkt :)

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 13:11

Cchanny schreef:
savieralover schreef:

Nee dat niet, ik snij ze in schijfjes en smeer dan met het schijfje over mijn lichaam.
Je kan ze natuurlijk ook uit knijpen. en dan smeren met het vocht, want het is dat vocht dat verkoelend werkt :)

das misschien wel een idee zal er eens naar kijken. Bedankt! :)

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:38

Ik gebruikte altijd factor 50+ zonnebrand en een gewoon vliegenmasker voor de pony, dan viel het altijd aardig mee :j
Ze had niet echt last van het masker, maar het ziet er niet charmant uit haha.
Afbeelding

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:39

Ik heb ook bovenstaand masker en helpt goed! Ook tegen de lastige vliegen bij de ogen trouwens

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 14:46

ben bang dat mijn paard echt panisch gaat worden van zo'n masker. :\

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 17:07

ik smeer sudocreme, ook als het al verbrand is, dat werkt goed

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 17:15

Ik heb van die speciale 1 keer per dag smeer zonnebrand (p20 of vision) en ik verbrand niet meer. Met gewone zonnebrand verbrand ik alsnog, misschien is dat een idee? Ik neem aan dat dat voor een paard dan ook moet helpen. En anders zo'n uv werend kapje...

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 17:31

Ik heb zelf een paard met een roze neus en ik gebruik wel zo'n UV-werend neusflapje dat aan het halster zit. Ik vind dit zelf de beste oplossing. Het is toch geen ramp als je paard een halster om heeft in de weide? Sowieso heeft de mijne een halster om i.v.m. het graasmasker. Ik heb er zo een:

Afbeelding

http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... -protector

Ik doe nu al twee jaar met dat ding en ik vind het zijn geld zeker waard.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 17:34

hoe vallen die qua maat en zijn ze stevig?

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 17:37

Die heb ik ook om gedaan maar pony staat nog met een ernstig verbrande neus..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 17:47

Ik heb twee paarden met witte snoetjes, de 1 witter dan de ander. Maar nooit een verbrande neus, geen zonnebrandcreme of lapje erover :D

Ik zou lekker zonnebrand smeren! Zo'n kapje werkt uiteindelijk niet vind ik, halster moet om (waar ik meestal op tegen ben.. ).

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 17:47

Vind het nogal wat dat je paard nu al verbrand is...
De zomer moet eigenlijk nog beginnen!

Ook al is het duur... Ik zou toch voor een uv werend kapje gaan.
En inderdaad hogere factor ook beter gewoon samen smeren en een kapje.

In de zomer kan je paard wel in de schaduw staan?
Hoe ging het andere jaren?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 17:57

Ik heb de mijne destijds bij Divoza gekocht, die ze nu niet meer verkoopt. Ik ga er vanuit dat het plaatje dat ik gaf dezelfde is. Ik had een full besteld. Was veel te lang (achteraf gezien ook niet de juiste maat voor mijn pony, omdat ze qua maat over het algemeen een kleine cob heeft). Maar hij is vanzelf op de juiste hoogte omgeslagen. Vorig jaar heb ik ervoor gekozen om het omgeklapte stuk af te knippen, om het daarna zelf af te zomen. Dat afzomen is helaas mislukt omdat het niet echt van stof is gemaakt.

Anyway: ik heb begrepen dat alleen maat full drie klittenbandjes heeft (de rest twee) waardoor hij niet schuift op het halster. Het is een stevig, degelijk ding. Ik spuit het elke keer even schoon.

Het ding is nog nooit afgegaan of verschoven en mijn paard heeft dus ook nooit meer een verbrande neus. Ik ben vorige week weer begonnen met omdoen omdat ze een plekje op haar neus had. Ik zie andere paarden met een roze neus ook al staan met zo'n ding.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 18:02

Kan je geen zonnebrand en een netje gebruiken? Dan verbrand hij zeker niet! :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:07

dorientjuh, bedankt voor de info!

Ik merk dat die van mij ook al iets gevoelig wordt op het roze deel van zijn neus, smeer nu sudocreme of zonnebrand voor allergische huid.
Ik ga eens denken over zo´n neusnetje, best het proberen waard!

ciocolato, het zijn ook niet de witte neuzen maar de roze...
ik had een echt witte schimmel maar die verbrandde nooit, nu heb ik een zwarte met een blesje en een roze neus en die verbrandt dus wel... -O-

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:10

Roze snoet dan, sorry voor mn verwoording :Y) mijn merrie heeft roze en zwart op der witte neus.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:13

Mijn Welsh A heeft een Cashel Crusader UV werend masker met neusflap. Werkt perfect en gaan lang mee, kosten ong. 30 euro, heb ze via ugh shop.

zonnecreme vind ze vreselijk en gaat ze net zo lang schuren tot het er af is (al krijgt ze het met rijden nog wel op haar neus gesmeerd) en het masker draagt ze gewoon in het seizoen dag en nacht, of het moet echt vies weer zijn, dan haal ik 'm er even af.

sieb81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:53

Ik smeer mijn paard z'n roze neus in met zinkzalf (sudocreme)
Vorig jaar zonnebrandcreme factor 50 geprobeerd, bleef smeren...sudocreme blijft veel beter zitten!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:57

Zakdoek aan het neusdeel van het halster knopen? Volgens mij deden wij dat ook. En iets erop smeren dacht ik, maar weet niet meer wat :)