Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ook het erf vegen doe ik enkel wanneer de paarden op de wei staan. 
Milord schreef:Ja Amanda maar dan moet je dus al weten dat je op zoek bent naar een allergie. En dat wisten we dus niet. Dat is pas naar voren gekomen uit de uitslag van de longspoeling. Wij waren eerder aan een bronchitis of COPD aan het denken.
Ellepel, heb jij het over voordroogKUIL of voordroogHOOI. Voor de voedingswaarde van wezenlijk belang ivm fermentatieproces.
Dus bij jouw paardje is specifiek schimmel naar voor gekomen? Bij mij was het echt specifiek stof. Grappig dat dat een hele andere aanpak nodig kan hebben.
Milord schreef:Eline91, Hoe is die diagnose gesteld? Bloedonderzoek, scopie, spoeling?
Mijn paard is ook in februari begonnen met hoesten en had het benauwd ondanks dat ze de hele winter buiten in de paddock stond. In eerste instantie behandeld als verkoudheid en toen als fikse verkoudheid en uiteindelijk toch maar naar de kliniek. Hier hebben ze een bronchoscopie gedaan (dus echt met camera in de longen gekeken) en een longspoeling. De vloeistof van de longspoeling is naar Utrecht getuurd voor analyse. Hier kwam duidelijk een stof allergie uit de resultaten. Dit hadden we nooit aan de hand van het bloedbeeld of uitwendig onderzoek kunnen achterhalen.