Niet normaal hengstig verminderen???

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

linny__93

Niet normaal hengstig verminderen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 20:49

Hallo allemaal.

Mijn merrie is niet normaal hengstig. Eerst werd ze niet hengstig maar sinds ik met haar ben verhuist is ze overdreven hengstig. Ik vind het niet heel erg het is toch een natuurlijk verschijnsel. Ze brult alles bij elkaar roept naar iedereen maar zodra ze in de buurt komen slaat ze of valt ze aan. Dit heeft ze altijd al wel gedaan maar nu is het nog erger. Met rijden komt ze zelfs overeind als ze maar denkt een paard te horen. Had gehoopt dat het vanzelf wel over zou gaan maar nee ha ha. Weet iemand misschien een of ander middeltje om het een beetje te stabileren?:) alvast bedankt.

Groetjes linda.

Anoniem

Re: Niet normaal hengstig verminderen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:51

Er zijn verschillende manieren, dat kun je het beste even met je dierenarts overleggen. Je hebt bijv regumate maar dat moet je in overleg gaan geven.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Niet normaal hengstig verminderen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:50

OPG -> MD

linny__93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 21:58

Joolien schreef:
Er zijn verschillende manieren, dat kun je het beste even met je dierenarts overleggen. Je hebt bijv regumate maar dat moet je in overleg gaan geven.

Regumate is geloof ik om juist hengstig te laten worden.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:03

Er zijn merries die hormonaal gestabiliseerd zijn nadat ze marstall optimaal kregen.
Het is een ontsloten muesli vol kruiden. Op de een of andere manier geeft het eten van dit voer een gunstig resultaat.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 03:22

linny__93 schreef:
Joolien schreef:

Regumate is geloof ik om juist hengstig te laten worden.

Uhm nee hoor is tegen de hengstiheid! Je kunt idd wel uitrekenen dat als je stopt dat ze een x aantal dagen later hengstig zijn maar dat is weer iets anders :)

Ik zou haar eerst na laten kijken door de paarden gynacologe! Het zou heel goed kunnen dat er iets niet goed is met de cyclus bv een heel groot ei Daar kunnen ze echt last van hebben Eirerstokken zouden ontstoken kunnen zijn Zou het zeker even na laten kijken