Mijn paard heeft sinds enkele dagen een dikke lip. Het is maandag begonnen, en sindsdien wordt het wel iedere dag minder. Het is nu bijna niet meer zichtbaar, maar nog wel gevoelig. Hij eet en drinkt gelukkig wel gewoon, en heeft geen verhoging. Wel waren de klieren onder de kaak iets opgezet. Andere paarden op stal zijn allemaal ook gecontroleerd, maar geen ander paard heeft het.
We denken dat hij door een insect is gestoken, maar ik vraag me af of er nog andere mogelijkheden zijn waardoor dit kan ontstaan? En heeft iemand er ervaring mee na hoe lang dit ongeveer weer over is?
Moeilijk te zeggen als ik je paard niet kan zien. Ik zou het nog even aankijken. Paard is helemaal gezond en het wordt steeds minder. Dit betekend dus dat het heelt en aangezien je paard goed eet en dergelijke schaad het niet om er niets mee te doen.
Je kan eventueel even speuren of je iets van een wondje of dergelijke ziet maar anders zou ik me geen zorgen maken
Mirjam1202
Geplaatst: 20-05-15 17:58
Geen idee...ook geen ervaring mee zelf... Echt ernstig lijkt het mij niet, maar goed ik heb er geen verstand van! Ik zou nog eventjes een paar dagen afwachten, aangezien het elke keer minder werd zei je. Als het over een paar dagen nog steeds gevoelig is kun je de dierenarts eventjes bellen, en kan hij advies geven? Vaak kan je ze via de telefoon al heel veel duidelijk maken
Angela
Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-15 18:01
Zorgen maak ik me ook niet, dit gaat echt wel vanzelf over. Het topic is meer omdat ik me afvraag of er ook andere mogelijkheden zijn als een insectenbeet. En in welke periode het ongeveer weer over gaat (dan kan ik ook bijrijders een beetje op de hoogte stellen over hoe lang zijn vakantie in ieder geval gaat duren).
Wondjes zijn er niet, dat had ik ook al gecheckt.
DA zal niet nodig zijn, zo ernstig is het niet, en enige wat dan zou kunnen is een anti-allergie middel, wat een zeer hoge kans op hoefbevangenheid geeft, dat gaat hij dus iig niet krijgen als het niet levensbedreigend is.