[med] Veterycin tegen sarcoiden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

[med] Veterycin tegen sarcoiden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 15:44

Bij Epplejack zag ik dit voor bij komen dat dit middel werkt tegen sarcoiden.

Citaat:
Huidproblemen bij Paarden...

Heeft jouw Paard weleens last gehad van de volgende huidproblemen?

- Schimmelinfecties van de huid - (regen) Schurft
- Sarcoïden - Mijt
- Staart- en maneneczeem - Mok
- Brandwonden - Huidzweren
- Ringworm

- Vetericyn, de Nr 1. en meest verkochte wond- en huidverzorgingsproducten in de USA.
- Aanbevolen door dierenartsen.

Vetericyn is een totaaloplossing in een handige spray. Voor alle dieren in alle leeftijden en voor alle wond- en huidproblemen van A t/m Z

Nou vindt ik het heel bijzonder dat een middel tegen zoveel aandoeningen werkt waar menig mens met z'n handen in het haar zit.

Wie heeft er ervaring met dit product en is het echt zo wonderlijk goed als dat ze het doen omschrijven.

Mijn paard heeft volgens mij een sarcoid op zijn kop. Over 2 weken komt de DA en bespreken we alle opties maar oriënteren en onderzoeken kan geen kwaad.

Yontheke

Re: [med] Veterycin tegen sarcoiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:46

Ik volg even. Mijn paard heeft meerdere kleine sarcoïden op verschillende plaatsen waar ze nu nog niets aan willen behandelen.

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:52

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik vind de sarcoïden nogal een vreemde eend in de bijt in dit rijtje... De andere aandoeningen zijn volgens mij allemaal door externe invloed, een sarcoïd is dat zeker niet. Heel bijzonder dit!

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:42

belle_boef schreef:
Bij Epplejack zag ik dit voor bij komen dat dit middel werkt tegen sarcoiden.

Citaat:
Huidproblemen bij Paarden...

Heeft jouw Paard weleens last gehad van de volgende huidproblemen?

- Schimmelinfecties van de huid - (regen) Schurft
- Sarcoïden - Mijt
- Staart- en maneneczeem - Mok
- Brandwonden - Huidzweren
- Ringworm

- Vetericyn, de Nr 1. en meest verkochte wond- en huidverzorgingsproducten in de USA.
- Aanbevolen door dierenartsen.

Ik gebruik het voor de sarcoiden van mijn paard , en het werkt echt.
2 x per dag spuit ik het erop,.
Na de operatie van vorig jaar bij mijn ruin ben ik ermee begonnen om het op de wond te spuiten, wat lang een lelijke wond was, werd uiteindelijk 1 die mooi dicht gegroeid is.
Nu heeft hij weer sarcoides en spuit ik het erop.
Op 1 plek zijn de kleintjes eraf gevallen.

Een wondermiddel noem ik het!

Vetericyn is een totaaloplossing in een handige spray. Voor alle dieren in alle leeftijden en voor alle wond- en huidproblemen van A t/m Z

Nou vindt ik het heel bijzonder dat een middel tegen zoveel aandoeningen werkt waar menig mens met z'n handen in het haar zit.

Wie heeft er ervaring met dit product en is het echt zo wonderlijk goed als dat ze het doen omschrijven.

Mijn paard heeft volgens mij een sarcoid op zijn kop. Over 2 weken komt de DA en bespreken we alle opties maar oriënteren en onderzoeken kan geen kwaad.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:48

Ging niet helemaal goed mijn berichtje :o

Maar ik gebruik het nu al een paar maanden bij mijn ruin.
En het werkt echt!
2 kleintjes zijn eraf gevallen, en het ziet er rustig uit.
Ik spuit het er 2 keer per dag op , ben ermee begonnen toen mijn ruin vorig jaar geopereerd was aan Sarcoides.
De wond was erg lelijk (zat in de lies) en met vetericyn is het een mooie dichte wond geworden waar je nu nauwelijks nog wat van ziet.
Mijn paard heeft meerdere sarcoides (weer in de lies) en ook als het bloed spuit ik het erop, dan is het zo over.
Hij heeft 1 grote bult in de lies die dichtzit, deze is iets kleiner geworden.
Dus ik blijf dit mooi bij hem gebruiken, ik vind het echt een wondermiddel.
En qua prijs, (Nadat ik de voorgevel bij de DA betaald heb :D ) is het te doen.
Klein flesje 22,95.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:31

Daarvoor heb ik het nog niet gebruikt, maar wel voor een heel aantal andere dingen, en ondanks dat je denkt dat het eigenlijk gewoon water is, is het wonderlijk spul! :wow: :j

Ik heb wel heel wat flesjes leeg gespoten vorig jaar, en wel eens gevraagd of ze geen literflessen kunnen produceren, maar het is fijn spul! :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:32

Ja! Wij hebben een paard met een sarcoid en met elke dag sprayen, zien we duidelijk verschil :j

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:41

Hier alleen ervaring met een hele vervelende draadwond, is weer helemaal mooi dicht zonder wildvlees

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 11:38

Da ongeacht of het voor de sarcoid werkt is het wel een goed goedje.

Kan iemand mij vertellen wat er allemaal in zit?

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:42

Voornamelijk water met fysiologisch zout en een beetje waterstofperoxyde.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:56

Citaat:
Vetericyn® Huidverzorging - Reinigt & Beschermt - Spray

Vetericyn® Huidverzorging+ is geschikt voor alle dieren in alle leeftijden. Voor alle problemen die op de huid liggen in benamingen van A tot Z.

- Voor alle Dieren in alle leeftijden.

- De Nr. 1 en meest verkochte huidverzorgingsproducten in de VS.

- Aanbevolen door Dierenartsen.

Toepassingen: Eenvoudig toe te passen spray voor het reinigen en beschermen van de huid. Vetericyn® Huidverzorging is PH-neutraal, niet toxisch, bevat geen steroïden of antibiotica. Er zijn geen vereisten of beperkingen in het gebruik. Vetericyn® ondersteund het herstellend vermogen van de huid.

Gebruiksaanwijzing: Verwijder overtollig haar van het aangedane gebied. Afknippen indien noodzakelijk. Breng Vetericyn® royaal aan. Als verband vereist is, breng Vetericyn® dan royaal op het verband aan. Herhaal dit 3-4 keer per dag. Breng Vetericyn® aan tijdens iedere verbandwisseling. Naspoelen is niet nodig. Veilig om te gebruiken rond mond, neus en ogen.

Waarschuwingen: Alleen voor uitwendig gebruik. Onderbreek het gebruik wanneer er irritatie optreedt en neem contact op met uw dierenarts. Alleen voor gebruik bij dieren. Niet voor gebruik bij de mens. Buiten het bereik van kinderen bewaren. Veilig in het geval van oplikken door het dier. Niet overschenken in kleinere verpakkingen. Niet geschikt om te injecteren. Raadpleeg altijd een dierenarts in het geval van systemische aandoeningen of complicaties.

Bewaarcondities: Bij kamertemperatuur bewaren. Blootstelling aan direct zonlicht of hitte vermijden. NIET LATEN BEVRIEZEN. Na gebruik de verpakking verzegelen of afsluiten.

Ingrediënten: Geëlektrolyseerd water (H2O)(99.97%), Natriumchloride (NaCI), Natriumhypochloriet (NaOCI), & Waterstofhypochloriet (HOCI)

Wegwerpen: Geen Speciale wegwerpvereisten. Vetericyn® is niet schadelijk voor het milieu en is 100% biologisch afbreekbaar.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:59

Ingrediënten: Geëlektrolyseerd water (H2O)(99.97%), Natriumchloride (NaCI), Natriumhypochloriet (NaOCI), & Waterstofhypochloriet (HOCI)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:19

Yontheke schreef:

Oftewel....99,97% water met daar 0,03% zouten toegevoegd, waaronder doodgewoon keukenzout }:0 En dat voor -waarschijnlijk- een stevige prijs.

Ik kan eerlijk gezegd niet geloven dat dit voor sarcoïden werkt. Dat het goed ontsmet bij andere huidproblemen of wonden is wel weer aannemelijker, maar dat kan vast ook goedkoper :=