Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Timmie2000 schreef:Na een revalidatie van 18 maanden.
Heeft mijn pony een jaar goed gelopen.
Nu opnieuw de zelfde blessure maar nu aan beide voorbenen.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee en alle tips zijn welkom.
Timmie2000 schreef:Na een revalidatie van 18 maanden.
Heeft mijn pony een jaar goed gelopen.
Nu opnieuw de zelfde blessure maar nu aan beide voorbenen.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee en alle tips zijn welkom.
Timmie2000 schreef:In die 18 maanden revalidatie hebben we een MRI laten maken en daar was het duidelijk op dat het de bandjes waren. Hij heeft PRP gehad andere spuiten. en toen eindelijk goed ook op de echo, En nu weer het zelfde. We hebben echt al veel geprobeerd. Maar wie weet is er nog wel iemand met een ander idee of ervaring.
Timmie2000 schreef:Fijn dat er mensen meedenken.
De pony wordt regelmatig nagekeken door de fysio. Dus mag ik wel vanuit gaan dat die er verstand van heeft wat rug, hals en dergelijke. De voeten zijn wel een dingetje, hij zwaait nog al uit met de ondervoeten dus de kogel krijgt wel frixie. Gaat elke 6 weken naar de smid.
bliver schreef:Timmie2000 schreef:Fijn dat er mensen meedenken.
De pony wordt regelmatig nagekeken door de fysio. Dus mag ik wel vanuit gaan dat die er verstand van heeft wat rug, hals en dergelijke. De voeten zijn wel een dingetje, hij zwaait nog al uit met de ondervoeten dus de kogel krijgt wel frixie. Gaat elke 6 weken naar de smid.
Dat is een lastig probleem en daarmee is ene goede smid cruciaal.
Timmie2000 schreef:Fijn dat er mensen meedenken.
alessio schreef:gisteren bij mijn paard een zeer lichte irritatie aan 1 voet op het buitenste bandje geconstateerd door de dierenarts dmv echo ter hoogte van de kroonrand.
Wij zijn er dusdanig op tijd bij geweest dat er onder het zadel alleen scheefheid te merken was in stelling en buiging, hij was op de harde volte erg licht onregelmatig en dit werd op uitverdoven weer goed.
Nu mag ik gewoon door trainen met een aangepast ijzer aan zijn ene voet (buitenste tak van het ijzer verbreed en een zooltje) en een week ontstekingsremmers.
Hoop dat het hiermee in dit beginstadium aangepakt wordt en het dus hierbij beperkt blijft want wat ik zoal op bokt hier lees zijn het veel langslepende herstelprocessen.
Ik vraag mij nu heel erg af hoe zo'n blessure ontstaat, ik kan er via het zoeken online niet erg wijs uit worden.