Sinds kort heb ik een mooie slowfeeder voor mijn bange poeperd

Een ibc container waar het bovenste ijzerwerk van afgezagen is en het plastic eromheen gevouwen met een warmtefohn.
In de hoeken zitten haakjes met clipjes waarin ik een aanhangernet gehangen heb.
Nu heb ik het volgende probleem: paard is doodsbang voor het ding

Eerste week heeft het al zonder hooi in de weide gestaan omdat ik dit al enigzins had zien aankomen.
Tot nu toe heb ik iedere keer wat plukjes hooi door de gaatjes omhooggehaald en er met het paard bij gestaan. Als ik erbij sta pakt het paard een plukje, schiet snel met een hoop gesnurk achteruit om vervolgens heel twijfelend keer op keer weer wat hooi te pakken met dezelfde reactie.
Zodra ik wegloop gaat hij ook weg bij de slowfeeder.
Hij lijkt het principe niet te snappen dat hij moet "friemelen" om er hooi uit te krijgen. Hij pakt vol met zijn tanden het hooinet vast waardoor dat ding beweegt, Je snapt dus wel dat dit paard-etende ding levensgevaarlijk is voor mijn paard
Ik lees al die mooie verhalen over slowfeeders maar ben zoiets als mijn situatie nog niet tegen gekomen

Wie heeft de gouden tip voor mij?
het bewegende net en de bak andere school zijn eng. Appels is hij niet zo dol op en hooi had ik er ook al bovenop gelegd.