vochtbult? onder wondje, bang voor einshuss

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

vochtbult? onder wondje, bang voor einshuss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 09:43

hallo

mijn fjord heeft voor 2 weken terug een ongelukje gehad met de menwagen, ze schrok zo erg van het lawaai van de kar ( ze is beleerd voor de kar, maar waren allemaal stille karretjes) dat ze er vandoor vloog, dwars door alle dragen en over alle paaltjes uit de wei heen. Ook begon ze te bokken en ging 1 been over het lamoen heen. Toen we haar te pakken hadden had ze een klein schaafwondje opgelopen door het lamoen.

1 mei
Afbeelding

Na 10 dagen was het al dicht en de korstjes vielen er af
Afbeelding

Vandaag na het koelen
Afbeelding
Afbeelding

Nu blijft het dik onder het wondje, je ziet al een beetje op de foto, maar zit nu een ei onder, ik heb haar toen gekoeld. Heb haar vandaag weer gekoeld en wil dit 2x daags gaan doen kijken of het minder word. Ze loopt niet kreupel of stijf

weten jullie wat het evt kan zijn? En kan dit nog Einschuss worden, daar ben ik heel bang voor namelijk, Of is het een bloeduitstorting ofzo?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 12:27

Edit: heb net de temperatuur opgenomen ze heeft 38, 1 graden.
Hebben trouwens mensen iets soortgelijks meegemaakt?

Mioux

Re: vochtbult? onder wondje, bang voor einshuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:29

Ziet er toch wel erg apart uit.... Is het een zacht bultje? alsof er echt vocht in zit? Of zit er een soort kogeltje gevoel in en kan je er wat hards in voelen? Anders zou ik eens kijken of de arts eens een monster kan nemen om te onderzoeken als het terug blijft komen?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 14:20

na het rijden word het wel minder maar ik vind het meer een soort hard kogeltje dan zacht, mag er wel aan zitten

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:23

Zou eens informeren van bij de DA, misschien even monstertje nemen of laten weghalen? Misschien kleine ophoping die hart geworden is, of cyste ?

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:27

Het zou een hematoom kunnen zijn (bloeduitstorting) Kan komen door de klap die het lamoen heeft gegeven.
Heeft mijn pony ook gehad is helaas wel altijd dik gebleven op zijn spronggewricht (foto's laten maken voor de zekerheid omdat het op zijn gewricht zat) Je zou die dierenarts kunnen bellen voor advies. Ik heb toen een tube compagel gekregen (coolgel, super spul)