Hoe lang wachten op bloeduitslagen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Hoe lang wachten op bloeduitslagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 15:37

Hallo,

Ik heb 8 dagen geleden bloed laten afnemen bij mijn paard.
Het zou onderzocht worden op ir en een mineralen onderzoek. Volgens de mail van de DA zou het afgelopen week binnen moeten zijn. Helaas zijn de uitslagen er dus nog niet. Na een telefoontje van de DA naar de GD blijkt het nu 10 werkdagen te zijn?

Naar mijn idee is dat erg lang voor deze eenvoudige onderzoeken.

Ik ben nu een beetje bang dat het verkeer gaat en ik straks een enorm gepeperde rekening krijg van de GD.

Wie weet hoe lang deze onderzoeken duren?

nine1987

Re: Hoe lang wachten op bloeduitslagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 15:42

Ik heb t in januari laten doen bij de kliniek in bodegraven.. Had de dag erna de uitslag al..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 15:44

Waarom zou jij een gepeperde rekening van de GD krijgen?
Jij hebt deze dienst lopen bij je DA, niet bij de GD.. ;)
Speel het dus ook altijd via hem..

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:18

Mijn pony is de 12e geprikt en ik krijg de uitslagen de 20e, 6 werkdagen dus.
Ligt het niet aan waar ze het heen moeten sturen of wat ze moeten onderzoeken?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 20:22

En waar zijn die van jullie dan op geprikt?

Die van mij dus op insulineresistentie en een klein mineralenonderzoek (koper/selenium etc)
Het ene deel is dus wel bekend (alleen ik dat dus nog niet omdat de GD alle uitslagen tegelijk verstuurd)

Casarel: ik hoop wel dat het zo gaat ja. Want ik heb om de twee bovenste onderzoeken gevraagd.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 20:25

FelineNanet schreef:
Mijn pony is de 12e geprikt en ik krijg de uitslagen de 20e, 6 werkdagen dus.
Ligt het niet aan waar ze het heen moeten sturen of wat ze moeten onderzoeken?

Ja, dat zal zeker invloed hebben op de duur van de uitslagen.
Echter heb ik de bloedbuisjes zelf bij de GD afgegeven zodat ze er snel zijn. De onderzoeken zijn naar mijn weten niet lastig.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:36

Ik werk op een lab (weliswaar voor mensen maar het gaat volgens mij overal hetzelfde), dat onderzoeken niet lastig zijn wilt niet zeggen dat ze dagelijks worden gedaan. Bepaalde bepalingen worden met een minder lage frequentie uitgevoerd zodat er meer monsters verzameld kunnen worden om zo het kostenplaatje voor de patiënten zo laag mogelijk te houden, want er moeten uiteraard ook controles e.d. meegedraaid worden. Als er 10 controles moeten worden gedaan voor een patiënt is dat natuurlijk een stuk duurder dan als er 50 monsters meegaan. Ook als er een logaritme zit met bepaalde vervolgonderzoeken kan het natuurlijk duren dat het wat langer duurt voor een uitslag bekend is.
Daarnaast werken ook niet alle labs met feestdagen normaal en komt het wel eens voor dat ze een speciale dienst hebben en niet alle onderzoeken meteen worden uitgevoerd.

Mogelijk dat dit voor jou ook het geval is en dat het daarom wat langer duurt voordat de uitslag er is. Ik zou mij er niet meteen druk om maken.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:44

De mijne op zowel ontstekingswaarden ivm dikke koker, als iets eerder gewoon breed bloedonderzoek..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:50

Mijne is woensdag geprikt om gescreend te worden. Bloed, spieren, organen, wormen, alles gecheckt. Vrijdag begin van de middag had ik, ondanks hemelvaart, de uitslag. :j

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 21:41

Marloeshj: dat zou kunnen.
De feestdagen zijn uiteraard geen werkdagen dus dat lijkt mij vrij normaal. Het ging nu over 10 werkdagen.
De DA heeft mij gezegd dat halverwege de week de uitslag wel bekend zou zijn maar heeft eind deze week aangehouden ivm hemelvaart.
Maar nu is het dus 10 werkdagen omdat het een bewerkelijk onderzoek zou zijn. Wat dus inhoud dat ik dik 2,5 week moet wachten ivm hemelvaart en Pinksteren.
Niet dat het heel erg is maar van wat ik overal lees is dat mensen met ongeveer 3 dagen de uitslagen al hebben. Ook met een ir onderzoek.

Mocht het zo zijn zoals het bij jouw werk gaat dan begrijp ik wel dat het zolang duurt.