Merrie met een rugprobleem .

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Priyanka

Merrie met een rugprobleem .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 07:47

De merrie is uit de roulatie geweest na het krijgen van een veulen .Sinds sept 2014 is men de draad weer gaan oppakken wat het rijden met haar betreft .Een super lief paard met meer dan een gouden karakter .

Er is denkelijk met haar iets gebeurd oa met het losgooien in de bak met een ander paard of gissen .
Het paard kreeg rugklachten .Veearts en therapeut hebben de merrie behandeld en adviezen meegegeven .Lange lijnen rijden .Springzadel op de rug .

Na enkele weken ging het goed en een dressuurzadel werd gebruikt .
Helaas is het weer mis .Het paard heeft pijn .Loopt langzamer en in de wendingen glijdt zij met haar achterbenen weg .Loopt onregelmatig !

Ik ben voor de tweede keer gaan kijken naar deze lieverd ivm de verkoop .Nogmaals..een gouden karakter met een fors prijskaartje eraan .

Ik weet niet ofdat het rugprobleem steeds terug kan komen .De eigenaar geeft het probleem weer uit handen bij de arts enz .Maar ja... ik heb gezegd er geen zin in te hebben om een probleem van een ander te kopen .Het paard moet goed zijn . Denkelijk is er bij de wevels in de lendenen wat verschoven .Paard is in 2012 op alles goedgekeurd .Dat is wel 3 jaar geleden .Heeft het opnieuw keuren eigenlijk wel zin of..uitkijken naar een ander paard .Moeilijk want haar karakter is geknipt voor mij .Heb ik PECH?

Sim

Re: Merrie met een rugprobleem .

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 07:51

Laat fotos maken van de rug als je haar echt wilt hebben. Dan kun je zien of er iets met de wervels mis is. Zo niet, is het lastig om te bepalen waarom het probleem steeds terugkeert. Kan simpelweg verkeerde trainingsmanier zijn, andere gebreken in het lichaam. Zelfs "iets" met de organen kunnen rugproblemen veroorzaken.
Maar ik zou er niet zo gauw aan beginnen, zeker niet omdat er een fors prijskaartje aan dat paard hangt.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 07:52

Niet aan beginnen.
Er zijn vast meer paarden die je passen.
Een paard moet gewoon goed zijn en als je een paard koopt altijd alsnog laten keuren, een keuring van vorig jaar of vorige maand zegt niks
In je verhaal wegglijden zie ik een mogelijkheid tot ataxie, dit wordt veelal in een keuring niet opgemerkt!

CM_

Re: Merrie met een rugprobleem .

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 07:57

Niet aan beginnen, klinkt als een vorm van ataxi.
Zeker met n prijskaartje , niet aan beginnen !