In tegenstelling met anderen die hier een topic openen en die werkelijk met hun handen in het haar zitten.
Heb ik dit topic geopend om eigenlijk te laten zien dat er soms reacties geplaatst worden met ideeën die eigenlijk pas gegeven kunnen worden als je de situatie van een dergelijk probleem en paard kent omdat je erbij bent geweest en niet gegeven kan worden dmv van een foto en zoals ik heb middels een filmpje, en tuurlijk kan het ook wel helpen om in een bepaalde richting te gaan kijken, ik schrik er soms van over de uitspraken die gedaan worden en zeker als er een dierenarts, kliniek, hoefsmid als slecht worden neergezet, terwijl wij via een fotootje echt niet de diagnose kunnen stellen, gewoonweg omdat je niet bij de situatie zelf bent.
Om dan over mijn filmpje meer duidelijkheid te geven wat er aan de hand was/is, voor ons is het ieder jaar weer spannend als er weer geënt moet worden, omdat mijn arme meisje hevige entreactie kan krijgen en ze het enten mede hierdoor steeds minder leuk vind ( en kan het me erg goed voorstellen) nu zorg ik er voor dat ze met een andere entstof word geent waar ze minder last van heeft, maar doordat ze het dus niet leuk meer vind er dan soms wel een reactie plaatsvindt, een reactie zie foto

Een zwelling die hard aanvoelt en deze zwelling voelt dus ook niet fijn en hierdoor loopt ze dus kort omdat ze haar been niet zonder pijn naar voren kan zetten, gelukkig zakt de zwelling na 1 a 2 dagen tussen haar benen en is dan niet meer hard en loopt ze vanaf dan ook weer gewoon, en heeft ze hier geen hinder meer van ( maar ook dit is verre van fijn en het is dat ik moet enten vanwege wedstrijden, want dit bespaar ik haar liever en is gewoon ontzettend sneu) met een andere entstof is de reactie nog heviger, en laat ik haar bewust in de borst spuiten zodat ze iig gewoon van de grond kan eten, want in de hals spuiten is de reactie echt hinderlijk en langer pijnlijk.
Nu hebben jullie een diversiteit aan reacties gegeven waarbij sommige er flink naast zaten maar ook een paar die meer richting de juiste plaats dachten maar geen van jullie kon dit weten doordat jullie er niet bij zijn geweest. Gelukkig gaat het met mijn meisje weer goed, en wil ik enkel zeggen kijk uit met wat je schrijft;)