Ik hoop op jullie tips, adviezen en trucs! Iemand die dit herkent of hier iets voor heeft?
Dag 1) Mijn paard is woensdag om 22.00 op drie benen de wei (waar ze alleen in staat) uit gehaald.
Dag 2) Donderdag om 08.00 gekoeld en dierenarts. Zij vond dat de hele hoef te gevoelig was en een
eventuele zweer nog niet rijp genoeg was om te gaan snijden. Pijnstilling en
ontstekingsremmers gehad. De natuurgeneeskundige zou al komen dus dat was toeval. Zij gaf
aan dat de zweer onder de kroonrand zat. Ze heeft klei meegegeven en dat hebben we op de
hoef gesmeerd. Dit vond mijn paard wel fijn en verkoelend.
Dag 3) Vrijdag zag ik onder de hoef een verdikking (paard bleef de hoef maar in het koude water
houden). De hoefzweer is uitgesneden; jodium en watje erin. GEEN verbetering in het lopen.
Dag 4) Zaterdag: da weer geweest. Tevreden, mooi open en nu pijnstillers en schoonhouden.
Dag 5) Zondag: paard blijft op 3 benen lopen maar is erg blij dat ze weer naar buiten mag.
Dag 6) Maandag 38 graden; geen verandering. Dus dierenarts gebeld. Hoefzak opgehaald en in de soda
laten weken de hoef. Natuurgeneeskundige heeft voorgedaan hoe ik de hoef met klei kan
inpakken voor de avond. Paard wil echt de hoef niet belasten en hinkt op de achterhand.
Dag 7) Dinsdag; geen koorts en het paard is goed te pas. Hoefzak weer om en op de wei. Net was ik er
weer; verband met klei opgedaan. Staat ze op de wei; hoef naar achtergevouwen op de kogel
te leunen. Dus weer de dierenarts gebeld; morgen om 16.30 naar de kliniek.. Nu toch echt
maken en waarschijnlijk onder verdoving verder uitsnijden.
Jullie snappen; ik krijg een punthoofd en weet niet wat ik nog verder kan doen... Tips, adviezen??
Wellicht ervaringen? Zo sneu om je maatje al een week pijn te zien hebben
groetjes,
Ezelinetje