Vorige week zondag haalde ik mijn paard uit zijn stal met een opgeblazen buik en was erg suf. Toch op gestapt en gaan rijden. Nadat hij gemest had, ging het wel weer beter. Hij heeft de hele week wel een dikke buik gehouden en is aan de dunne. Geen koorts maar is wel wat minder fit. Vanaf woensdag heeft hij een muilkorf om in de wei gehad. Ik denk namelijk dat het komt door het jonge rijke gras. Maar nu krijg hij van de korf schuurplekken op z'n kin en lip. Ik heb gekeken naar de binnenkant van de korf, maar daar zit niets scherps. Ik heb al geprobeerd vlisaline erin te strijken, dit hecht helaas niet vast aan korf. Nu zit ik te denken aan een handdoek kapot te maken en die erin in zien te vouwen? Maar je zit wel met de openingen die in de korf zitten en hoe kan je de handdoek het beste vast maken?
Normaal ben ik niet zo van het geknutsel, maar ik zie helaas niet andere oplossing. Wie o wie heeft een tip?
Dit komt doordat je paard nog te hard de korf in het gras duwt, dan schuren ze de onderkant van de kin kapot. Bij mijn paard was dat na een paar dagen over. Ze moeten ook even handig worden met dat ding om
Hij staat sinds september dadelijks met zijn masker om, geen plekjes meer gezien.
Een greenguard nemen? Paard bij ons had dit ook bontjes er aan gemaakt aan de rand hielp niet. Op de bodem kan je niets maken want als hij wil drinken wordt dat nat en dat lijkt me ook niet fijn de hele dag. De greenguard was voor dat paard een echt oplossing!!! Ze zijn alleen helaas niet heel goedkoop dacht ik of je moet een leuke aanbieding zoeken of op marktplaats misschien..?
Bedankt voor de reacties! Ik heb de graskorf nu ik het zo bedenk ook wel redelijk straks zitten, dit omdat ik bang was dat die vastkwam te zitten of dat hij hem los kreeg. Ik zal hem wat losser maken en hem nog wat tijd gunnen. Misschien leert hij er indd mee eten! Ik zal eens googlen naar een greenguard!
hoofvision
Geplaatst: 16-05-15 00:16
je kan op de randen die schuren ductape plakken, klinkt raar maar werkt meestal goed ipv een bontje. en idd niet te strak er moet nog wel 2 cm kunnen tussen de korf en haar lippen dus niet strak tegen haar neus.
hele fijne graaskorven zijn de though1 easybreathe wij gebruike ze in alle maten met veel succes en geen schuurplekken. te krijgen bij www.cookiesmountain.be