Hey bokkers,
Ik zit een beetje in twee strijd..
Voor 2 weken geleden heeft mijn paard trap/bijtwond gekregen op zijn bil. Toen liep hij en weekje wat kort en wat op de voorhand. Dit leek vorige week weer over te zijn.
Tot dat ik hem maandag aan de longe had. En hij weer heel kort en op de voorhand liep. Toen ik hem maandag op stal zette wou hij ook zijn been niet meer belasten.
Dinsdag/ woensdag/ donderdag liep hij goed kreupel in draf en wou hij op een zachte ondergrond in stap ook sommige passen alleen de punt van zijn hoef op de grond zetten. Op het harde had hij daar geen last van.
Toen had ik de DA gebeld, die zij dat ik hem op stal moest laten staan en ik kon helaas niet eerder als maandag op de kliniek terecht!
Nu knapte hij vrijdag weer wat op, wou zelfs weer gewicht op zijn been zetten. In stap zette hij zijn hoef de hele tijd neer. En in draf nog wel kreupel.
Vandaag leek hij alweer beter te lopen, al niet meer zo erg kreupel in draf. Ook al was hij ook wel heel erg fris en vrolijk vanochtend.. Alleen af en toe lijkt hij nog wat 'door zijn been heen te zakken'.
Zou maandag langs de DA dan nog wel 'nut' hebben? Of zou het gewoon met rust vanzelf wel over gaan??
Er is niks te zien aan het been zelf, niks echt heel warm of dikker dan normaal. En het gaat om een linker achter been van een 6 jarig paard. Onder kreupel bedoel ik dat het lijkt als of zij door zijn knie zakt/spronggewricht wat vast lijkt te houden.. Paard trapt wel eens tegen de muur als hij op stal staat en heeft daardoor twee piephakken. En ietsje vocht in zijn spronggewricht..
Bokt, Wat is nou handig, help?!
Laatst bijgewerkt door kevinsky op 09-05-15 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt