Paard loopt niet lekker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kevinsky

Paard loopt niet lekker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 09:39

Hey bokkers,

Ik zit een beetje in twee strijd..

Voor 2 weken geleden heeft mijn paard trap/bijtwond gekregen op zijn bil. Toen liep hij en weekje wat kort en wat op de voorhand. Dit leek vorige week weer over te zijn.
Tot dat ik hem maandag aan de longe had. En hij weer heel kort en op de voorhand liep. Toen ik hem maandag op stal zette wou hij ook zijn been niet meer belasten.
Dinsdag/ woensdag/ donderdag liep hij goed kreupel in draf en wou hij op een zachte ondergrond in stap ook sommige passen alleen de punt van zijn hoef op de grond zetten. Op het harde had hij daar geen last van.
Toen had ik de DA gebeld, die zij dat ik hem op stal moest laten staan en ik kon helaas niet eerder als maandag op de kliniek terecht!
Nu knapte hij vrijdag weer wat op, wou zelfs weer gewicht op zijn been zetten. In stap zette hij zijn hoef de hele tijd neer. En in draf nog wel kreupel.
Vandaag leek hij alweer beter te lopen, al niet meer zo erg kreupel in draf. Ook al was hij ook wel heel erg fris en vrolijk vanochtend.. Alleen af en toe lijkt hij nog wat 'door zijn been heen te zakken'.

Zou maandag langs de DA dan nog wel 'nut' hebben? Of zou het gewoon met rust vanzelf wel over gaan??

Er is niks te zien aan het been zelf, niks echt heel warm of dikker dan normaal. En het gaat om een linker achter been van een 6 jarig paard. Onder kreupel bedoel ik dat het lijkt als of zij door zijn knie zakt/spronggewricht wat vast lijkt te houden.. Paard trapt wel eens tegen de muur als hij op stal staat en heeft daardoor twee piephakken. En ietsje vocht in zijn spronggewricht..

Bokt, Wat is nou handig, help?!
Laatst bijgewerkt door kevinsky op 09-05-15 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Paard loopt niet lekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 09:41

Ik zou gewoon heen gaan, zekere voor het onzekere. Is het geen hoefzweer trouwens?

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 09:42

Ik dacht daar eerst ook aan. Maar zijn hoef is gewoon de normale temperatuur. En niet gevoelig als je er op tikte enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 09:44

Ok, nja gweoon maandag naar de kliniek, dan kom je er vanzelf achter :)

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:32

Ik zou ook gewoon heen gaan. Misschien voor de zekerheid een scan of een foto. Dan weet je 100% zeker dat er niks zit

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 10:35

Bedankt :)
Ik denk dat ik dan toch maar gewoon heen moet gaan!

Mijn gevoel zij altijd al, als ie ergens last van krijgt is het links achter.
Omdat hij daar vaak mee tegen de muur trapt. En er dan weer wat vocht in zijn spronggewricht zat.
Maar was er nog nooit echt stijver/kreupel om geweest.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 07:31

Sinds gister middag kraakt het been ook nog. Net als of hij door een grindbak loopt!
Zijn kreupelheid lijkt wel weer bijna over te zijn.
Maar we gaan zo naar de kliniek, ik ben benieuwd of er iets uit komt. :j

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:35

Hoe was het in de kliniek?

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 13:40

Ze denken dat hij losse knie banden heeft.
Waarschijnlijk komt dit, omdat ik het afgelope half jaar niet zo veel heb kunnen trainen. (ziek)
En hij daardoor er wat last van is gaan krijgen.

Hij moet nu rustig weer aan het werk gezet worden. Zodat hij weer sterker gaat worden.
Dan zou hij er geen last meer van moeten hebben.
Komt het wel weer terug, moet ik direct langs komen en gaat ze hem verder onderzoeken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:18

Nja ik ben natuurlijk geen arts maar ik vind dat niet een heel logische verklaring met je op :=

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 14:41

haha Dat dacht ik nou ook jolien!!!
Hij loop nu gelukkig niet meer kreupel, uiteraard liep hij goed toen we op de kliniek waren..
niks aan te zien, niks warm of dik, buigproeven waren goed, harde en zachte volte waren daar goed. Hij was ook zo gespannen als het maar kon.

Ik pak hem ook heel voorzichtig op! Gister weer een middag op het land gestaan en dat ging ook wel goed. Ook al vond ik hem gister avond nog wat wat slaper lopen van achter, maar dat kan ik me ook wel verbeelden..

En zodra ik maar weer iets twijfel bel ik de DA weer op.. En dan zeur ik wel net zo lang tot dat ze wel direct komen kijken }>