Vieze penis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Juliette

Vieze penis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 09:56

Hoihoi!
Allereerst, ik wist geen geschikte titel, sorry.. Ik kon niet echt iets beters verzinnen dan dit.. :o
Ik lease sinds kort een 6-jarige Haflinger ruin. Gister ging ik even met hem stappen, en toen kwam zijn penis uit de koker. (ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet verwoorden) Ik heb dat al wel vaker gezien, maar wat ik nu zag was dat het heel vies was. Hier een foto:
(ik zet de foto even in een link, aangezien het niet zo heel fris is)
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=3024 ... UsolI7tmko

Wat nu mijn vraag was, moet ik dit schoonmaken? Zo ja, hoe?
Alvast bedankt.

Groetjes!

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:53

Je kan dit inderdaad wel schoonmaken, het ziet er zo op de foto zelfs wat te rood uit. Misschien is het zelfs beter om de dierenarts te bellen aangezien het zo rood is.

Het schoonmaken zelf: handwarm water, zelf handschoenen aan doen (het stinkt vaak behoorlijk) en een hele milde, zachte shampoo (babyshampoo, shampoo zonder parfum parabenen etc.). Of een verdunde betadine shampoo. Waarschijnlijk zal het best lastig gaan, de meeste paarden vinden het niet zo fijn. Je kan eventueel je dierenarts bellen voor een verdoving, er is namelijk een sedatiemiddel dat ook zorgt dat je paard uitschacht.

Overigens moet je de penis zo min mogelijk schoonmaken, dus het is niet iets wat je om de zoveel weken moet doen.
Laatst bijgewerkt door frosty117 op 07-05-15 10:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Mioux

Re: Vieze penis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:58

Lijkt een aardige ontsteking. Zou even met de dierenarts overleggen, die kan goed bekijken of er misschien niet ook een antibioticum gebruikt moet worden...

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 11:00

Oke, bedankt. :)
Ik zal even met de andere leasers overleggen en even een dierenarts er naar laten kijken.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:01

Ik zou er misschien wel even de dierenarts naar laten kijken aangezien het rood is, dit kan een ontsteking zijn.

Maar terug naar je vraag. Je kunt dit inderdaad, zoals frosty117 al zegt, schoonmaken. Ik doe dit zelf regelmatig en altijd met handwarm water en zonder shampoo omdat ik bang ben dat dat gaat irriteren. De meeste paarden vinden het niet zo fijn waardoor het best lastig kan gaan. Ik heb weer zo'n apart geval die het echt heerlijk vindt en er lekker voor gaat staan. :P Ik zou het gewoon even proberen om te kijken hoe je verzorgpaard erop reageert.

Succes.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:01

Shampoo? Betadine? Liever niet...
Flinke klodder glijmiddel en verder de natuur zijn werk laten doen. Door het uitschachten en glijmiddel laat de zooi vanzelf los.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:04

Gewoon babyolie van Neutral er overheen gieten wanneer hij uit schacht. De olie maakt de korstjes los en maakt het allemaal weer netjes schoon. Als je dit een paar keer gedaan hebt zul je zien dat het al veel schoner kijkt. De reden waarom ik die van Neutral gebruik is omdat er geen geur en kleurstoffen inzitten die de gevoelige huid kunnen irriteren.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:04

Maar als t ontstoken is, waarom dan olie ? Ontsteking moet toch ook kunnen ademen? Zou toch eerst een DA laten komen ,als het ontstoken is kan het best zijn dat je misschien wel AB moet hebben erbij, naast het schoonmaken.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:08

mijn haflinger van 6 heeft dit ook je kan de stukken weg trekken en dan vervolgens verzorgen hij zal het niet fijn vinden maar zal je achter af toch wel dankbaar zijn dat hij van die iritatie af is en zal het rode ook afnemen zo dra er weer lucht bij komt en dit 1 x in de maand even schoon maken zal een hoop gaan doen en geen zeep gebruiken dat doodt te nodige bacterien je kan het beste gewoon water gebruiken om het schoon te maken en los te weken.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:11

:j gewoon met water proberen schoon te maken.
Ik weet niet hoe die reageert, maar dat kan het minste kwaad. Als het na het schoonmaken nog zo eruit ziet, dan zou ik wel echt eventjes een DA bellen. Met smeerseltjes en dingetjes zou ik even wachten. Dan maak je het de DA misschien al moeilijker dan het al is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:17

Ik gebruik meestal ook babyolie, gewoon een hand vol en dan wanneer ze uitschachten even (sorry) snel pakken en er omheen wrijven. Na een dag of twee zijn ze helemaal schoon.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:23

Als je elke dag een flesje bruin bier geeft blijven ze ook schoon, vraag me niet waarom:-)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:47

Mannen en bier... Zelfs paarden :+

Verder zou ik het inderdaad eerst proberen met gewoon lauwwarm water en verder niks. Heel voorzichtig een beetje eraf 'weken' en eventueel een da laten komen :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:54

maak het eerst maar eens schoon met wat lauw water,sponsje en marseille zeep...en dan kijken of het er beter uitziet.Die viezigheid geeft niet echt een goed beeld.Vergeet de koker niet en de bonen...(als hij die heeft)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:56