Bij mijn lieve, 15 jarige, roodschimmel shet heb ik afgelopen week bulten op de staart gevonden. Natuurlijk meteen de dierenarts gebeld! Die uit mijn beschrijving kon opmaken dat het melanomen zijn. Ze kunnen er eigenlijk niks aan doen
buiten een operatie die waarschijnlijk weer honderden euro's kost, en waarbij het vrijwel zeker is dat ze terug komen.Wel is mij verteld dat een melanoom 9 van de 10 keer goedaardig is, maar zodra ze binnenin gaan rommelen en openbreken gaat je paard er last van krijgen. En uiteindelijk is de pijn te erg voor ze om mee te leven. En die rotdingen groeien zo snel dat ze 4 dagen later 2x zo groot waren en met meer
Maar ik weet even niet meer wat ik er mee moet.
Had ik ze kunnen voorkomen?
Is er echt niks van n middel/medicijn dat het proces vertraagd? (het liest verhelpt natuurlijk!)
Alles info die je hebt is meer dan welkom!
Alvast bedankt
Moet ik voor de operatie gaan, of hem gewoon nog zijn tijd gelukkig laten zijn?: Het is zo dubbel want aan de ene kant laat ik hem meteen opereren, maar aan de andere kant moet ie daarna weer herstellen en komen ze waarschijnlijk toch terug. En tja t geld groeit me nu niet bepaald op de rug
.