Schouderblessure na trap of uitglijden in de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RenateKo

Schouderblessure na trap of uitglijden in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 15:53

Hallo allemaal, enkele dagen geleden zijn de paarden voor het eerst weer het land opgegaan, helaas was ik hier niet bij omdat ik moest werken. Toen ik s'avonds ging rijden merkte ik in eerste instantie niets zolang ik over de hoefslag liep en lange lijnen aan het rijden was, maar toen ik een volte ging rijden bij E B E voelde ik haar door haar linker voorbeen gaan, de volgende dag kwam mijn bijrijdster en die merkte ook op de hoefslag niets maar ook op de volte een lichte terughoudenheid, sinds zaterdag ben ik er dus niet meer opgestapt en rust gegegeven (wel de wei op). Denk zelf dat ze is uitgegleden of een trap heeft gehad van het paard waarmee ze de wei op is gegaan, ben benieuwd of er mensen zijn bij wie dit bekend voorkomt en wat de DA voor advies heeft gegeven, mijn DA komt deze week langs om te kijken!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:40

Nou ik zou er even niet meer op stappen of wat mee doen voor de veearts is geweest.
mijn pony heeft ooit eens zoiets gehad en had een aantal spieren in de schouder verrekt en is daar echt weken mee zoet geweest.
hopelijk valt het bij die van jou mee, mijn pony maakte toen ook heel duidelijk met een voorbeen een huppeltje bij het aandraven.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 07:32

Ik zou even alleen rechtuit stappen en geen wendingen laten maken.
Schouderblessure kan best even duren, dus ik zou het even goed in de gaten houden en de tijd nemen.

dresjoepie

Re: Schouderblessure na trap of uitglijden in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 08:13

Het kan van alles zijn trap vallen pees ontsteking in de schouder

Ik zelf kijk het altijd 2 weken aan Tenzij ze op 3 benen staan of akelige dingen !!! Ik zou 2 x per dag aan de hand stappen minuut of 20

Goed koelen na het stappen 10 min

Half voer Op de wei is altijd lastig hangt ook van je paard en de omgeving af Dus dat kan je zelf beter inschatten

Is er na 1 1/2 2 weken nog geen verbetering Da laten komen