het kan ook niet mee zitten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

soof14

het kan ook niet mee zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 20:53

;(
Mijn hond word morgen ingeslapen .....en mijn paard loopt kreupel.
Mijn hond is nu 13 jaar en de laatste jaren veel kwalen. Tumor dit destijds goed weg kunnen halen, chronische oorontsteking wat echt meer als een jaar heeft aangehouden dat nu gelukkig over. Daarna begonnen de knietjes steeds in en uit de kom dit kon je door even eraan te schudden weer oplossen.
2maand geleden sprong hij van bed en heeft zijn knieband gescheurd. Dit was vrij snel weer aangegroeid en we hoopten nog van hem te kunnen genieten.
Tot zaterdag opeens lopen alsof hij dronken was ... Hele tijd om vallen zwaar ademen zo zielig ! Vandaag bij de dierenarts geweest en hij blijkt een hernia te hebben ...alleen een operatie kan helpen maar dit zien wij niet meer zitten het is goed nu.
Maar het is wel moeilijk want zolang ik mij kan herinneren is ze er.
Morgen word ze ingeslapen .....
En wat betreft mijn paard die haalde ik gister kreupel uit stal. Gelukkig heb ik een hele aardige stal bazin die dierenarts is (wel voor kleine dieren) maar ze heeft ook veel verstand van paarden. Zij heeft mijn paard zijn been rechts achter waar hij kreupel op is even onderzocht.
Hij heeft geen gevoelige punten het zijn niet zijn pezen en ook niet zijn botten. Er is wel een kleine verdikking maar die is niet warm en ook niet pijnlijk. Wel het advies gekregen lekker met hem te wandelen, want in stap loopt hij niet kreupel. En hij staat nu even apart op een klein stukje. Dit omdat hij nogal enthousiast kan spelen en hierdoor waarschijnlijk zich heeft verstapt of heeft verrekt.
Vind dit allemaal heel lastig want dat mijn paard iets overkomt is mijn grootste angst. ...
Heb het zo even van mij af kunnen schrijven :(
Wat een pech met mijn dieren mijn konijn was vorige maand ook al ziek ...
Bedankt voor het lezen

Yenni

Re: het kan ook niet mee zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:56

Wat erg! Veel sterkte morgen! Y;(

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:57

Sterkte!

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:01

Heel veel sterkte morgen Y;(
Ik weet helaas hoe het voelt als je hondje waarmee je bent opgegroeid moet worden ingeslapen, maar het klinkt echt als het meest vriendelijke wat je nu voor je hondje kunt doen.

Ook sterkte met je paardje. Geef het even een weekje rustig de tijd met even dagelijks wandelen en koelen. Als het dan niet al wat beter is moet je misschien toch de veearts of hoefsmid even langsvragen.

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 21:03

Dankjullie ...
Ja ik wil het ook een week aankijken maar bedankt voor het advies !

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:03

Ahh veel sterkte met je verlies Y;(
Hopelijk komt alles weer goed met je paard :D

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 21:05

Dankje !
Ja hoop het ook

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 08:34

Onze ouwe taaie hond blijft toch nog even bij ons :) hij had een beetje verbetering dus we gaan het nu per dag bekijken gaat het niet goed opeens vanmiddag kunnen we alsnog heen. Maar ik ben zo blij