Conditie opbouw

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xmarije84

Conditie opbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 18:05

hoi allemaal,
allereerst bedankt voor het lezen van mijn post!

Ik heb een lieve verzorgpony van 20 jr die voorheen M springen liep en L dressuur.
Nu is het zo dat ze al vier jaar niet intensief gereden is tot helemaal niet. De eigenaar ziet graag dat er weer mee gereden word. Nu wilde ik weten wat kan ik het beste doen om haar conditie op te bouwen. Want ook al staat ze al lang stil aan de teugel lopen doet ze uit zichzelf en ze wilt heel graag werken. Daarnaast loopt ze 24u per dag op weide met haar twee maatjes. Momenteel rijd ik haar veel in stap en gemiddeld in draf en korte galop stukjes. Nu wil ik haar niet te veel belasten maar wel binnen vier weken weer op redelijke conditie hebben. Tips zijn welkom.

tamary

Re: Conditie opbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:03

Ouder paard kost altijd meer tijd om spieren, etc. op te bouwen. Je doel van 4 weken is te kort. Verdubbel die tijd maar en het kan zelfs 3x meer kosten.

xmarije84

Re: Conditie opbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 08:10

het is meer zo dat ze over vier weekjes een uurtje moet kunnen meelopen in een simpele manege les en dat ze dan genoeg uithoudings vermogen heeft om te kunnen draven en galopperen zonder problemen. de bespiereing moet met en met komen daar is alle tijd voor