Ik heb een haflinger gezien die ik heel graag wil kopen en nu is mijn vraag wat voor voer krijgt een haflinger die overdag buiten staat en 's avonds op stal??
Het zelfde als een ander paard ook krijgt. Mijn haflinger gaat gewoon met de rest van de paarden mee qua voer.
anous2002
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-15 19:32
Karin92 schreef:
Het zelfde als een ander paard ook krijgt. Mijn haflinger gaat gewoon met de rest van de paarden mee qua voer.
Wat voor voer krijgt je paard ??
MallyBelly
Geplaatst: 03-05-15 19:36
De mijne krijgen alleen hooi en een handje brok als ze hebben gewerkt. (soms een wortel/suikerklontje of iets anders lekkers, en ze hebben een liksteen in de stal). Hooi krijgen ze overdag in een grote bak en nachts in hooinetten, zodat ze wat te doen hebben. Ze komen niks tekort
Die van mij staat overdag gewoon de hele dag in het land en als ze dan s avonds op stal komen krijgen ze een kwart schep brok. Als hij gewerkt heeft krijgt hij van mij nog wat muesli maar dat is als een beloning en niet elke dag. Dus zie ik niet echt als bij het voer. Als ze over de nacht op stal staan of als het heel slecht weer is krijgen ze op stal hooi.
Mijn haflinger krijgt 's morgens een half plakje hooi en een handje voer, 's avonds weer een handje voer en een plakje hooi. In de winter krijgt ze meer