Wat de ...... Is dit?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

X_Bailey_X

Wat de ...... Is dit?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 15:35

Hoi Bokkers!

Als dit verkeerd staat, zeg het even.
Ik kwam vandaag op stal aan samen met mijn neef. We haalde beide onze paarden uit de wei, zette ze op de poetsplek en begonnen te poetsen en te beppen. Op een gegeven moment riep hij mij naar hem toe, zijn trekpaard had jah. Hoe beschrijf je het, een soort striem? Op dr kont. We hadden zo iets van "Hm raar" en poetste verder. Tot ik er bij mijn Irish Cob ook een ontdekte! In totaal heeft mijn neef zijn trekpaard er 3, en de mijne heeft er 2. Ik heb een foto'tje kunnen maken, hoop dat jullie wat kunnen zien. En jullie een idee hebben wat het zijn kan. De plekken zitten bij beide paarden op en rondom de kont. Het zijn echt rechte lijnen om het zo ff te noemen.

http://i61.tinypic.com/316ayci.jpg

Groetjes.

Anoniem

Re: Wat de ...... Is dit?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 15:37

Die plekjes zie je vaak als paarden elkaar gekrabbeld hebben of ergens hebben staan schuren. Op lagere delen komen ze ook voor als ze door een hoef zijn geschampt. Niets om je zorgen over te maken.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 15:37

Niks ergs, het is gewoon een kreukeltje in de vacht/huid. Beetje als je zelf wat gek gaat liggen of ergens tegenaan hebt gewreven, dan heb je ook kreukels in je huid. :j Trekt wel weer recht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 15:39

Klopt, gewoon een schuurplekje. :j

X_Bailey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 15:41

Oooookey, super bedankt! Nee we zijn beide best wel nieuw in deze wereld. Hadden het ook nog nooit eerder gezien. Het leek ons een beetje op een striem van een harde mep met de zweep ofzo, vandaar dat ik ook hier meteen ff info wilde winnen. Omdat wij beide geen "klappen" uitdelen met de zweep, en we beide bang waren dat iemand onze paarden misschien had geslagen ofzo. Je weet t maar nooit. Maar super bedankt!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 17:55

Heben ze bij ons ook wel ja, komt inderdaad van bijten,schoppen of schuren :j