Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
elenaMM77 schreef:eigenaresse even bellen, aangeven wat er precies gebeurde..
hoe lang het gebloed heeft, hoeveel bloed het was (gutsen, paar drupeltjes, een dun straaltje).
neemt ze niet op. dan even inspreken en een whats upje sturen..
als het al gestopt is, en het wondje aan het hoofd is oppervlakkig, dan zou ik zelf niet de dierenarts bellen (maak even foto's en stuur die ook naar de eigenaar zodat ze zoveel mogelijk informatie heeft).
zet het dier lekker op de wei en blijf er nog even een uurtje bij om te kijken of alles goed gaat..
woon je dichtbij, dan kun je ook in de loop van de dag even een paar keer erlangs gaan om te checken..
maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.
succes! mijntje92 schreef:Kan me voorstellen dat je dan schrikt! Bloedneuzen kunnen er heel heftig uitzien, kan veel bloed uitkomen. Valt in dit geval wel mee zo te horen, af en toe een druppeltje.
Denk dat er inderdaad door de klap een adertje in de neusholte is gesprongen ofzo, maar het klinkt niet heel ernstig. Als het goed is zal het snel stollen en ophouden met bloeden. Even op letten of ze niet veel slomer wordt dan ze normaal gesproken is.
Als je inderdaad toch nog op stal blijft, kun je het zo nog even checkensucces!
ze verloor me geen seconde uit het oog. Goed teken lijkt me, dat ze zo graag alsnog wilde werken