Ik heb hem nu bijna een jaar in mijn bezit, en afgelopen zomer geen problemen geweest. Tot januari dit jaar.
Ponylief begon ineens allemaal kale plekken te vertonen.

Hier heb ik direct de DA bijgehaald. Die constateerde luis, en sebacil meegekregen. Eerst 2 keer gewassen met wintervacht, wat voor mijn gevoel totaal geen zin had.
Hiernaontstonden er meer kale plekken, vrij egaal, vond het maar vreemd. Chip had duidelijk jeuk.

Dierenarts telefonisch gesproken, en kreeg te horen dat het misschien schimmel kon zijn, dus imaverol gehaald. En na een paar dagen besloten om hem te scheren, en nog een keer te wassen met sebacil. Tijdens het scheren is er geen luis vanaf gekomen.
+plekken

Op 23 maart begonnen op alle kale plekken weer haar te groeien, voor mij een hoera momentje!
Wat wel apart is, is dat zijn haar op sommige plekken ontzettend snel is teruggegroeid, en op andere plekken niet. Alle eerst kale plekken zijn nu weer voorzien van wintervacht (ergens logisch) maar zijn hoofd is grotendeels ook weer bedekt met haar. Behalve bovenop, dus nu heeft hij een soort blesje.

Nu leven we in april, en is alles weer begonnen
Chip begon ineens met schuren bij zijn koppie. En op zijn schouders ontstonden een soort van 'pikketjes'

(Rode is betadine zalf)

De dag hierna was bij het halsterplekje, een stuk 'schaafwond' eronder.
Ik heb zelf het vermoeden gehad dat het weer schimmel was (vanwege die 'pikkeltjes') en ben hem dus weer gaan wassen met imaverol. Helaas tervergeefs. Want uiteindelijk zag hij er zo uit.

Dit is ook mijn meest recente foto (20 april)
Hierna is weer de DA geweest. (24 april)
Hebben hem ontwormd, om te kijken of daar iets zou uitkomen, en vitamine spuit. Zij denkt mijt, dus weer behandelen met sebacil.
Ik ben afgelopen weekend een paar dagen weggeweest, en hij zit nu geheel onder de kleine"spikkels".
O.a. verspreid over beide kanten van zijn buik. vooral achter zijn schouder zit het nu vol.
Heb hem maandag gewassen met sebacil. Maar ik zie nog geen verbetering, alleen een pony met ontzettend veel jeuk..
Mijn plan is nu om hem dit weekend nog een keer te wassen met sebacil (ik ben mij ervan bewust dat er officieel 7 dagen tussen moet zitten) en reageert hij daar nog niet op wil ik halverwege volgende week de DA er weer bijhalen.
Nu ik een heel overzicht heb gecreëerd, hoop ik ontzettend dat er iemand is met de gouden tip, of oplossing. Wat dit zou kunnen zijn. Hij is jong, word 4. Maar ik weet zeker dat hij dit vorig jaar niet gehad heeft.
Waar ik hem verder mee zou kunnen wassen weet ik eigenlijk niet zo 123. Misschien dat er goede shampoo tegen jeuk te verkrijgen is?
mijn kleintje van 8 maanden heeft precies hetzelfde
)