Hallo...
Misschien maak ik me wel téveel zorgen om mijn 2 Haflingers en Shet..
Wilde toch even mijn verhaal kwijt.
Sinds een maandje staan mijn paardjes weer op de weide voor zo'n 3-6 uur per dag. Het aantal uur per dag hangt van het weer af (lees fructaanindex).
Ze worden beweid door middel van strookbegrazing en krijgen zo'n 4 maal per week beweging (fietsen, longeren, buitenrijden)
Ik wil ze nu toch eigenlijk wel graag 24/7 op de weide gaan zetten (dit wel opbouwend) en de strookbegrazing aanhouden. Het kost me zoveel tijd en planning om alles zo perfect mogelijk te doen van in en uit de weide halen. Ik moet het meeste allemaal zelf doen en aangezien ik met werk,school en stage zit breekt dit me denk ik op den duur echt eens op.. Ik ben dag en nacht bezig van "oh staan ze toch wel niet te lang in de wei"
Ze zijn tot nu toe nog nooit hoefbevangen geweest en zijn ook geen obesitas paarden maar hebben er uiteraard wel aanleg voor.. (shet en haflinger)
Hier in de omgeving staan er al heel veel paarden gewoon dag en nacht op de (vette) weide en zij lijken hier allemaal geen problemen mee te hebben?
Ben ik nu te voorzichtig of kunnen mijn paardjes ook gewoon zonder zorgen lekker op de weide...