kissing spine's ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

love_animals

kissing spine's ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 13:44

Hallo

Iemand had me geschreven of ik een paardje een 2de kans wou geven omdat die iemand veder wou komen in de sport en dit paard kissing spines had alleen kon je deze nog wel dressuurmatig trainen en recreatief rijden.
Wat houd kissing spines precies in en heb iemand hier ervaring mee?

Groetjes

oscar1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:46

Celine_Famke

Re: kissing spine's ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:49

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:50

KS is pijnlijk voor een paard. Lijkt me niet aangenaam dat je dan op het dier zijn rug gaat zitten. Ik denk dan ook dat dit de reden is waarom de haflinger van mijn kennissen zo protesteerde met rijden.

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 13:59

Dus jullie denken dat ik zeg maar niet op dit paard zou kunnen rijden dat hij dan veel pijn heeft?

Groetjes

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 14:00

De mate van kissing spine kan nogal verschillen en ook de mate waarin het paard er last van heeft... dus of dit paard nog geschikt is om te rijden of niet is zo niet te zeggen.
Wat wel belangrijk is is dat als het gereden wordt dat er goed rekening mee wordt gehouden, netjes dressuurmatig trainen (VWNW) is belangrijk en daarbij ook zorgen dat ze de spieren en conditie op peil blijft. Het is niet verstandig om zo'n dier een paar weken vakantie te geven of heel wisselend te trainen (paar dagen veel en dan weer niks)

Zag dat je een advertentie had staan dat je pony's een tweede kans wilde geven... waarom is dat?
Waarom niet gewoon een leuk gezond doorgereden paardje zoeken?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 14:02

Niet helemaal. Door zo'n paard, afhankelijk van de ernst van de klachten natuurlijk, op de juiste manier te trainen kun je ervoor zorgen dat het er minder last van heeft. Dat is even heel kort door de bocht maar als je er meer over opzoekt op internet zul je zien dat het niet per se het einde betekent.

Echter zou ik zelf geen paard kopen met KS. Problemen hoef je niet te kopen, die komen vanzelf wel...

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 14:04

Vind het wel heel erg voor het paardje en zou hem wel heel graag willen helpen ben bang dat die anders geen 2 de kans krijgt.

Groetjes

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 14:09

Eerst wil je een paard met ataxie kopen en nu een paard met KS?
Ik krijg het idee dat je op zoek bent naar een goedkoop of gratis paard waar je toch nog op kan rijden. Mijn advies is om dit niet te doen want je gaat er spijt van krijgen.
Je loopt een groot risico op hoge dierenartskosten en zelfs op je paard naar de slacht brengen.

Spaar even door en koop een gezond paard, of zorg op zijn minst dat je een groot bedrag achter de hand hebt voor dierenartskosten.

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 14:10

harbourlight schreef:
Eerst wil je een paard met ataxie kopen en nu een paard met KS?
Ik krijg het idee dat je op zoek bent naar een goedkoop of gratis paard waar je toch nog op kan rijden. Mijn advies is om dit niet te doen want je gaat er spijt van krijgen.
Je loopt een groot risico op hoge dierenartskosten en zelfs op je paard naar de slacht brengen.

Spaar even door en koop een gezond paard, of zorg op zijn minst dat je een groot bedrag achter de hand hebt voor dierenartskosten.

Bedankt voor je advies maar ik wil graag een paard een 2de kans geven op een goed leven maar ja als dat niet kan heb ik weinig keus :(

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 14:14

Dat is een heel lief plan, maar bedenk dat je dan wel veel geld moet hebben voor dierenartskosten en je ook niet op zo'n paard kan rijden.
Als zo'n paard volledig bereden zou kunnen worden doen de eigenaren het echt niet weg voor zo'n laag bedrag. Sommige kan je misschien twee keer per week mee door het bos stappen, maar je kan je afvragen voor hoelang.

Hoe hard het ook klinkt, je koopt de ellende van een ander. Kan je dat de komende 10 jaar (of langer) betalen? Zo niet gewoon niet doen want dan komt het dier alsnog bij de slacht uit, of erger in de handel.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 14:29

Waarom zou een paard een tweede kans bieden iets goeds zijn?

Als jij wil rijden en een beperkt budget hebt dan is het aanschaffen van een paard met bekende problemen gewoon niet slim. De kans dat je de DA vaak moet laten komen, aparte voeding, medicijnen, training etc. moet bekostigen is gewoon aanwezig.... bij een gezond paard kom je al genoeg voor problemen te staan.

Als je iets goeds wil doen voor paarden, doneer aan Brooke Hospital.
Als je een eigen paardje wil... ga opzoek naar eentje die goed bij jou past en zo gezond mogelijk is. (Daar heb je alsnog je handen aan vol)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 15:37

Dit is het 2e topic wat je aanmaakt over het kopen van een paard waar wat mis mee is. Gewoon niet doen. Als je geen geld hebt voor de aanschaf zoek dan een verzorgpaard, kun je vaak net zoveel mee en heb je geen risico dat ie niet gezond is. KS vereist idd specifieke training en dan nog kan t snel verergeren.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 15:41

Als je al niet eens weet wat het kwaaltje inhoud, waarom wil je dan een probleempaard?

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 16:58

Een paard een 2de kans geven moet je niet altijd willen, niet met zulke kwaaltjes.. Koop 1 die gezond is problemen krijg je vanzelf.

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 17:18

ik probeer een vriendin van een vriendin te helpen om haar paard te plaatsen zodat die niet naar de slacht hoeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 17:20

love_animals schreef:
ik probeer een vriendin van een vriendin te helpen om haar paard te plaatsen zodat die niet naar de slacht hoeft

WEet je, het is een harde wereld maar soms zijn paarden beter af bij de slacht. Wat als de koper toch weer op het paard gaat rijden en het paard krijgt pijn. Dat vind ik zieliger dan een paard afmaken .

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 17:22

Dat is iets heel anders dan wat je in je advertentie en de openingpost neerzet.
Als vriendin niet wil dat haar paard naar de slacht gaat en paard kan pijnvrij in de wei zijn dan kan ze een pensioenstal zoeken. Als paard niet pijnvrij is dan is inslapen (of slacht) een goede en soms ook de enige optie.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 17:39

Sorry maar op een paard met kissing spines moet je gewoon niet rijden. En al helemaal niet verkopen. Helaas voor je vriendin is de slacht een goeie optie. En voor het dier het eerlijkst. Paard merkt er niks van.

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 13:58

Oke ik heb besloten dat het paard niet meer geschikt is en ik het dus niet een nieuw thuis ga bieden wat ik wel erg jammer vind maar ja je kan niet iedereen helpen in de wereld |( bedankt voor jullie reactie op dit topic kan een slotje :evaw: