Drastische karakter verandering.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

myloveJules

Drastische karakter verandering.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 20:37

Hallo, mijn paardje heeft cushing, viraal infectie en een peesontsteking.Vroeger was ze een zeer lief paardje maar nu valt ze men ouders aan en zelfs mij. Veel mensen zeggen van de pijn. Onze DA denkt dat ze zo zuur is omdat ze de DA haat. Maar ons valt ze ook aan ze heeft me zelf een paar keer gestampt. Ik zit een beetje in de put men ouders denken dat het van ouderdom is dat ze gewoon een zuur trees is maar bepaalde mensen zeggen dat ik best een second opinion vraag?

Newallure

Re: Drastische karakter verandering.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:40

Doen!Dit klinkt echt als een paard met pijn

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:15

Het kan heel goed dat ze pijn heeft maar ook dan mag je als mens grenzen stellen!
Veel mensen krijgen zoveel medelijden met hun paard in zo'n situatie dat ze geen leiding meer durven geven. Dan denken ze juist extra lief te zijn, want immers paard mag alles en krijgt niet op zijn kop, maar eigenlijk maken ze het paard juist vreselijk in de war. Juist als hij een veilige duidelijke leider nodig heeft, als hij niet goed in zijn vel zit, is die leider onduidelijk. En dan moet hij het zelf maar gaan doen, de leider proberen te zijn, en dat kan een paard met pijn juist niet gebruiken.
Mijn punt, als je je paard een plezier wilt doen stel je wel grenzen, wees streng in wat je wel en niet accepteerd en grijp in als hij over de grenzen gaat. Dat geeft duidelijkheid en veiligheid naar je paard, een groter plezier kan je hem denk ik niet doen.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:19

Kan ook de cushing zijn? Ga mensen maar na met MS, tumoren en dementie: karakter veranderingen.

Ik zou wel onderzoeken of zij pijn heeft ja of nee.

Annelore_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:36

Het klinkt inderdaad alsof ze pijn heeft. Onze pony heeft ook cushing en haar karakter veranderde wel iets maar niet zo extreem. Een second opinion is misschien geen slecht idee.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:59

Pijn is op zich niet zo moeilijk te testen, geef een week pijnstilling en kijk of ze weer de oude wordt, dan weet je genoeg!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 06:28

Krijgt ze Pracend tegen de cushing?
mijn paard is een stuk vrolijker geworden en aardiger, nadat ze Prascend kreeg. Ze komen dan veel beter in hun vel te zitten, letterlijk en figuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 06:31

Ook die van mij was zo boos, voordat ze haar prascend tegen de cushing kreeg, dus ook ik vraag mij af of ze medicatie krijgt?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 06:49

Klinkt als de Cushing, krijgt ze (zoals anderen al aangeven) medicatie hiertegen. De medicatie kan hier namelijk verandering in geven

myloveJules

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 19:40

Ja , ze krijgt mediactie :)

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:26

myloveJules schreef:
Ja , ze krijgt mediactie :)

Hoelang krijgt ze de medicatie al? Prascent werkt niet direct en je merkt na een paar weken pas verandering. Bij mijn pony in hele kleine stapjes.
Is de dosering recent nog nagekeken. Bij mijn pony was de dosering bij aanvang van de pracsent veel te hoog. Hierdoor keerde hij erg in zichzelf en stopte zelfs met eten.
Toch denk ik dat ieder paard anders reageert, net als mensen. Ik zou nog eens bloed af laten nemen en nog eens naar de dosering kijken.