Paard heeft stroeve huid onder oksel en bultjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jamielee_xxx

Paard heeft stroeve huid onder oksel en bultjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 09:59

Mijn paard heeft altijd al een klein bultje onder z'n oksel gehad . En heb ik toen ik hem kocht ook door een DA naar laten kijken.

Maar nu heeft die sinds 2 dagen aan beide oksels een hele stroeve huid en het is ook roder dan normaal en wat dikker.

Iemand enig idee wat het is? Het kunnen niet de ijzers zijn waar die mee tegen z'n buik ligt . Want die heeft die altijd al en nog nooit eerder voorgekomen.

Iemand enig idee?Afbeelding

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:05

Ik moet even eerlijk bekennen dat ik geen idee heb waar de oksel van een paard zit :+

Maar wat ik altijd de oksel noem, de plek waar de singel ook ligt, is bij mijn paardje ook dunner dan normaal. Met shetje is heel dik geweest en sinds zij is afgevallen heeft ze overtollig huid en dat schuurt onder de singel waardoor ze ook heel gevoelig is voor singelwondjes. Mijn andere pony is daar ook gevoelig voor, omdat het zadel schuift. Dus kan het niet zo zijn dat er vroeger misschien een verkeerd/schuivend zadel op heeft gelegen? Bij mijn grote pony blijft het gewoon dunner dan bij normale paarden.

Edit: typo.