Mijn paard van 4,5 is bezig met het wisselen van zijn tanden alleen gaat het bij de buitenste snijtanden / hoektanden onder niet goed. Zijn blijvende tanden zijn namelijk al helemaal door en staan op hun plek, maar de melktanden zijn naar voren/onder geduwd ipv eruit. Ze zitten ook totaal niet los. We hebben het even de tijd gegeven om vanzelf los te gaan zitten, maar dit is tot nu toe niet gebeurd. Hij lijkt er geen last van te hebben, eet gewoon goed en reageert ook niet als je eraan zit.
Over 3 weken komt de tandarts voor controles bij ons op stal en wordt mijn paard dus ook behandeld. Ik moet nog bellen om deze situatie uit te leggen, maar volgens mij is de enige oplossing om ze te laten trekken.
Heeft er iemand ervaring met het laten trekken van tanden? Gebeurt dat gewoon op stal onder verdoving en loopt die daarna met 2 gaten rond, net als bij mensen wanneer een kies wordt getrokken? Ben zelf al geen held bij de tandarts dus vind dit ook wel spannend...
Alle info is welkom!
' waren al doorgekomen en de melktanden waren weggedrukt waardoor zijn hele rij tanden niet meer recht stonden en de nieuwe tanden geen kans hadden om te groeien. Nu de melktanden eruit zijn, zijn de nieuwe tanden ook beter gaan zitten. Nu staat alles gewoon zoals het hoort.