Koliek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nien73

Koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 12:54

Hallo
Ik heb zo iets zieligs mee gemaakt.
In januari kregen we ons paard.
Wij helemaal gelukkig.
Het ging goed we leerden elkaar steeds beter kennen. Ook leerde hij dat er drie verschillende mensen op hem reden en dat deed hij erg goed.
Ook in de stal was hij super lief. Het leek net een hondje hij lebberde je helemaal af.
De kinderen durfde er alles op zelfs springen.
Afgelopen week ging het bij mij ook met sprongen vooruit voor het eerst alleen in de binnenbak gereden en samen met mijn dochter voor het eerst buiten gereden.
Het is me zo dierbaar dat er toen foto's gemaakt waren en dat ik die dingen gedaan had.
Afgelopen maandag ging het in een keer heel erg slecht. De dierenarts belde en zei dat ik met spoed naar een kliniek moest omdat er koliek was.
Daar aangekomen ging het erg snel.
Er was een dikkedarm afgekneld en was al aan het afsterven.
Een operatie was de enige oplossing, maar of hij daar door heen zou komen was ook nog niet zeker of dat zou lukken.
Samen met de dierenarts van het kliniek hebben we besloten om hem in te laten slapen. Pffff wat een moeilijk moment. Nu ik het schrijf heb ik nog steeds tranen in mijn ogen.
Ik heb aan alle twee de dieren artsen gevraagd of we dit hadden voorkomen maar hun zeiden allebei dat we dat niet hadden voorkomen.
We willen het nog wel eerst een plekje kunnen geven, ik hoop dat we nog eens tegen zo'n lieve paard lopen.
We zullen hem in iedergeval heel erg missen

Mareintje

Re: Koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:58

Wat een verschrikkelijk verhaal. Héél veel sterkte.
Als je het een plekje hebt kunnen geven, hoop ik dat je snel een ander lief paard vindt.