Dag 1: Paard liep ’s ochtends goed met training en ’s middags kreupel op het rechtervoorbeen . Wij hebben niks aan verdikking, verhoging of verhoogde hartslag kunnen vinden, ook gekeken op gevoeligheid van de zool (hoefzweer), niks. Paardje op rust gezet.
Dag 4: Ivm geen verbetering DA erbij. Weer geen verhoging, verdikking of verhoogde hartslag. Wel reageert hij op het buigen van de hoef. Traumeel gekregen en paardje verder op rust. Paardje steunde na het “irriteren” van de hoef minder op het been. Daarvoor en de dagen erna deed hij dat niet (zichtbaar).
1,5 week later (dag 14): Paardje loopt nog steeds even kreupel, alle paardjes incl kreupeltje werden gekraakt (afspraak stond al, dit doet mijn DA). Daarna reageerde hij minder op buigen van de hoef. Van DA moesten we kijken of het vanuit een bepaalde stijfheid/stramheid kwam en v.a. zondag (dag 16) up-tempo longeren tenzij het hierdoor slechter werd natuurlijk.
Gister (dag 19): ik vond hem minder goed lopen dan eerst, dus DA gebeld en morgen kom ze weer langs. De hoefsmid komt ook vandaag of morgen langs om naar de hoef te kijken.
Maar herkend iemand het? Ideeën? Googlen is niet zo goed voor mijn gemoedsrust