mank na hoefsmid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jojo_pranjic

mank na hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 20:37

hoi bokkers,

ik heb een vraagje want mijn vz pony is gister bij de hoefsmid geweest, maar nu loopt hij een beetje mank. hij is gewoon bekapt, verder niks bijzonders. ik merkte vandaag dat hij niet helemaal zuiver loopt, en was een beetje ongerust. toen bedacht ik me dat het misschien ook zou kunnen komen doordat hij net bekapt is. zou dat kunnen of is dat helemaal onzin? loopt niet heel slecht maar gewoon een beetje.

Arabesk

Re: mank na hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:26

Dan heeft je smid iets niet goed gedaan, of er is toevallig wat anders aan de hand. maar normaal moet een paard beter lopen na een bekapping en zeker niet slechter.

crystallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:54

misschien te kort bekapt komt wel vaker voor dan lopen ze op ''eieren'' zo noemde we dat altijd.
ze lopen dan wat gevoelig niet echt kreupel maar ook niet helemaal zuiver. is vaak binnen week weer over. maar volgende keer zeker even aan kaarten bij de hoefsmid

jojo_pranjic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 06:37

bedankt, ik zal het even in de gaten houden. als het niet beter word bel ik de dierenarts.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 06:41

Dit lijkt mij iets dat je met de eigenaar van je verzorgpony moet overleggen. Weet hij/zij er al vanaf? De eigenaar is tenslotte degene die uiteindelijk beslissingen neemt :j

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 06:44

Dat heeft mijn verzorgpony ook altijd net na het bekappen. Dan voelt het volgnes mij net alsof ze dan hun schoenen uit hebben gedaan. Probeer dan gewoon te vermijden om op groffe/harde ondergronden zoals met steentjes enz te lopen. (tenminste in het gras zal fijner aanvoelen voor je pony). Waarschijnlijk is het na een paar dagen wel weer over.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 07:42

IsaCalixa schreef:
Dat heeft mijn verzorgpony ook altijd net na het bekappen. Dan voelt het volgnes mij net alsof ze dan hun schoenen uit hebben gedaan. Probeer dan gewoon te vermijden om op groffe/harde ondergronden zoals met steentjes enz te lopen. (tenminste in het gras zal fijner aanvoelen voor je pony). Waarschijnlijk is het na een paar dagen wel weer over.

Het is niet normaal dat een paard/pony gevoelig loopt na het bekappen. Een pony die wat stijfjes loopt, vooral een wat ouder dier zou nog wel kunnen maar echt gevoelig elke keer is goed fout. Ik snap dat het je verzorgpony is en dat je er weinig aan kan doen maar een andere smid zou in zo'n geval best dingen kunnen oplossen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 08:05

Even overleggen met de eigenaar van de pony uiteraard :)

Ik zou gewoon even contact opnemen met de hoefsmid, meestal is het een kwestie van geduld hebben tot de hoef weer wat aangegroeid is.
Maar dan weet de smid in ieder geval dat hij op moet letten je pony niet te kort te zetten.

Wel goed in de gaten houden dat het niet te vaak gaat voorkomen na iedere bekapbeurt :j

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:15

Ja, inderdaad overleggen met eigenaar van je verzorgpony.
Misschien te kort bekapt & de hoefsmid bellen, misschien weet hij wat er aan de hand zou kunnen zijn?