kosten foto keuring ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

kosten foto keuring ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 14:54

Wat zijn de kosten om een eigen paard volledig op de foto te laten keuren ?
En is dat het waard om te doen als je er wat zwaarder werk mee wilt doen of maakt het niks uit ?

Ik vraag me dit omdat ik heel graag endurance zou willen starten in de toekomst en het me handig lijkt om te weten of dat kan met deze pony.

Ook loopt ze nu licht onregelmatig maar dat kan ook spierpijn zijn. Word in de gaten gehouden natuurlijk.

0000

Re: kosten foto keuring ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:02

Alleen röntgenologisch keuren moet met een beetje goed zoeken lukken voor 200-250 euro. Of dat het waard is kan je echt niet voorspellen. Als je paard volledig goedgekeurd wordt wil dit niet zeggen dat je geen problemen zal ondervinden bij zwaardere belasting en als er wel iets gevonden wordt betekent dit ook niet dat dit wel problemen zal geven...

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 15:16

Oké bedankt. Dat zijn kosten die nog te overzien zijn . Maar net wat jij zegt heeft het dan wel nut ?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:19

0000 schreef:
Alleen röntgenologisch keuren moet met een beetje goed zoeken lukken voor 200-250 euro.

TS geeft aan het paard VOLLEDIG röntgenologisch te willen laten keuren. Dan red je het niet met €250,-.
Over het algemeen worden er alleen foto's van de benen gemaakt. Dit zijn zo'n 20 foto's en ben je op z'n goedkoopst zo'n €300,- kwijt. Reken op zo'n €15,- à €20,- per foto.

Wij, handelsstal, laten paarden die wij inkopen voor het hogere werk altijd röntgenologisch keuren. Zo weten we waar we aan toe zijn en of ze er geschikt voor zijn. Wel zetten we dan alleen de benen op de foto. Maar kan alsnog zijn dat het paard goedgekeurd wordt, maar dat de pezen niet goed zijn. Deze zie je niet op de foto's namelijk. Die kun je alleen met een scan zien. Tja, of het verstandig is.. Als je de pony al wat langer hebt zou ik 't niet doen, tenzij hij vaak kreupel loopt, maar dan zou ik eerst de ostheopaat/zadelmaker etc. langs laten komen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:41

ik weet dat er een verschil is tussen een recreatiepaard keuring en een sportpaard keuring.
Prijzen ,hier ongeveer 800 euro.Maar dat is Frankrijk.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:42

Röntgenologische keuring is niet anders voor een recreatiepaard dan voor een sportpaard. Het ligt er gewoon aan wat je op de foto wilt hebben.

Röntgenologische prijzen met 20 foto's vind je hier ook voor €800,- of meer, maar ik ging even uit van onze eigen dierenarts. Die rekent +/- €15,- per foto.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:47

_Ekenna schreef:
Röntgenologische keuring is niet anders voor een recreatiepaard dan voor een sportpaard. Het ligt er gewoon aan wat je op de foto wilt hebben.

Röntgenologische prijzen met 20 foto's vind je hier ook voor €800,- of meer, maar ik ging even uit van onze eigen dierenarts. Die rekent +/- €15,- per foto.

Hier in Frankrijk is er een verschil,omdat een sportpaard zwaarder belast word dan een paard waar een bosritje mee gedaan word.
Bosritje gaat nog met een dubieus straalbeen...1.50m springen niet. :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 15:49

Oké bedankt. Ga het overwegen

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:51

Puur persoonlijk zou ik als mijn paard onregelmatig was, niet kiezen voor een keuring maar voor een kreupelheidsonderzoek trouwens. Met keuren heb je namelijk als je 'iets' tegenkomt alsnog geen enkele duidelijkheid of dat de oorzaak is. Zou ik zonde geld vinden dan...

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 15:57

Ze is pas 1 dag onregelmatig hoor. Waarschijnlijk door 2 dagen zwaar te werken spierpijn. De da komt er natuurlijk gewoon bij als het met een week rust niet over is. Maar het zette mij wel aan het denken over de toekomst. Stel ik wil echt de endurance in is het dan niet verstandig om dan om teleurstellingen te voorkomen dus te keuren

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:59

geerke schreef:
Hier in Frankrijk is er een verschil,omdat een sportpaard zwaarder belast word dan een paard waar een bosritje mee gedaan word.

Wordt het paard nog steeds op dezelfde manier gekeurd, kosten zullen niet verschillen. Een foto is een foto. :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:01

_Ekenna schreef:
geerke schreef:

Wordt het paard nog steeds op dezelfde manier gekeurd, kosten zullen niet verschillen. Een foto is een foto. :)

dat is zo...alleen bekijken ze de bemerkingen anders

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:05

Mijne is klinische gekeurd inclusief bloed. Daar kwam niets uit met buigproefen en alles. Als er wel wat uit had gekomen had ik misschien verde rlaten kijken of anders laten staan. Klinisch was niet zo heel duur inclusief bloed bij mij. Maar die was toen ook pas 2,5 jaar. Buigproef laten doen enz. Zodat je weet dat het niet daarvan komt. En zwaardere belasting kan altijd iets uit komen. Je materiaal om het paard heen bij een lange rit doet ook heel veel bij je paard!

Verder nooit wat mee gehad met benen enz. Wel ziek geweest maar dat had er niet uit gekomen op de foto:) Als ze hem nu op de foto zouden zetten kan het prima dat er wat uit komt. Ik zou het niet weten. Maar hij doet zijn werk prima voor mij dus geen reden om er iets mee te doen.

Foto's is ook maar relatief termijn dat het een indruk geeft. En wat hier ook al eerder gezegd is zegt niet dat het paard niet kan doen wat er gevraagd wordt.