Gisteren avond haalde ik mijn paard van het land. Ze stonden op een ander land als normaal aangezien ze ontsnapt waren. Ze waren behoorlijk aan het klooien en rennen.
Toen ik ze naar stal bracht was mijn pony even vrolijk als altijd. Maar op het moment dat hij op stal kwam leek hij wel een beetje ''in te kakken''
Hij had een erg vermoeide blik in zijn ogen en ging gelijk op rust met zijn kont naar het hooinet staan.
Hij staat wel vaker in deze positie en als hij net van het land af komt heeft hij nooit zoveel honger.
Maar hij oogte heel erg moe.
Ik heb zijn temperatuur opgemeten. 38,04. Redelijk hoog voor zijn doen. Maar niet helemaal een eerlijke weergave omdat hij vlak daarvoor had gerend en ik geleerd heb dat je alleen in rust moet meten anders kan de thermometer een hogere temp aangeven.
Maargoed, het zat me niet lekker. Hoeven gevoeld die waren niet warm oid. Ik heb een halfuurtje gewacht en weer gemeten maar geen verschil. Ik ben maar naar huis gegaan. Hij heeft zijn krachtvoer gewoon opgegeten en heb hem meerdere keren zien drinken.
Ik heb dus de nacht slecht geslapen en om half 8 stond ik alweer op stal.
Meneer stond me op te wachten. Had zijn waterbak wel bijna leeg maar ongeveer een kwart van zijn hooinet op. Is opzich normaal, als hij op het land heb gestaan heeft ie nou eenmaal minder honger

Ik heb weer zijn temperatuur opgemeten en die was 37,07.
Heb hem eerst even in de bak gelaten en daarna weer op het land gezet. Hij lijkt vandaag weer een stuk energieker maar het zit me gewoon niet lekker.
Iemand een idee?